بازداشت فرد مدعی درمان کرونا با گلاب در مشهد



مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد از دستگیری فرد مداخله‌گر در امور پزشکی که ادعا می‌کرد با گلاب، بیماران کرونا را درمان می‌کند خبر داد.

دکتر فهیمه سالاری  افزود: گزارش ویزیت حضوری این فرد که از شاگردان یک مداخله‌گر معروف و مدعی طب اسلامی است در آبان ماه امسال به واحد نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد ارسال شده است.

 

وی اضافه کرد: این تخلف بلافاصله به مدیر طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی مشهد گزارش و محل فعالیت وی مهر و موم و نامبرده دستگیر شد.

 

مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: این فرد مداخله گر معروف تاکنون سابقه تخلف و مداخله در طب سنتی در استان گیلان را داشته است و این بار در مشهد و درحین ویزیت و فروش داروهای دست ساز غیربهداشتی تحت عنوان داروهای طب اسلامی با دستور مقام قضایی دستگیر و تحویل دادسرای ویژه روحانیت شد.

 

سالاری در ادامه از پایش ۵۲۸ مورد تخلف تبلیغاتی در فضای مجازی (اینستاگرام) توسط کاربران پر طرفدار شبکه‌های اجتماعی (اینفلوئنسرها ) در کشور خبر داد.

 

وی افزود: واحد نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد از خرداد ماه امسال تاکنون با همکاری مقام قضایی و دادسرای ویژه جرایم سایبری فعالیت ۵۲ کاربر پرطرفدار و بلاگر را در شبکه اجتماعی اینستاگرام با تعداد طرفداران زیاد و تبلیغات غیر مجاز در حوزه پزشکی و سلامت در سطح کشور را پایش کرده است.

 

مدیر نظارت سازمان نظام پزشکی مشهد گفت: پس از پایش تخلفات، موارد با پیگیری سریع و قاطعانه مقام قضایی مواجه و با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

 

سالاری افزود: این اقدام یک کار بزرگ از طرف سازمان نظام پزشکی مشهد است چرا که تمامی تبلیغات بلاگرهای اینستاگرام در حوزه سلامت کشور تحت نظارت قرار دارد.

 

بر اساس اعلام کمیته اطلاع‌رسانی و آموزش همگانی کرونا در دانشگاه علوم پزشکی تهران که به بررسی مستندات، شواهد و پاسخ‌های علمی در مورد ویروس کرونا می‌پردازد. گلاب هیچ نقشی در ضدعفونی سطوح و دستها در برابر ویروس کرونا ندارد و توصیه می شود برای ضدعفونی از الکل و وایتکس، براساس دستورالعمل‌های اعلام شده استفاده شود.

 

ایرنا  

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------