کلاهبرداری با ترفند فروش حیوانات خانگی



فردی که با راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش حیوانات خانگی از کاربران فضای مجازی کلاهبرداری می‌کرد، دستگیر شد.

به گزارش شرق؛ شخصی چند روز قبل با دردست‌داشتن شکواییه به پلیس فتاي پایتخت مراجعه و اعلام کرد، در فضای مجازی به دنبال خرید یک گربه خانگی برای خود بودم که با یک صفحه اینستاگرامی که تصاویر بسیار زیبایی از حیوانات خانگی برای فروش گذاشته بود برخورد کردم و بدون توجه به اطمینان از صحت اطلاعات این پیج اینستاگرامی یک گربه خریداری کردم اما بعد از واریز مبلغ، دیگر پاسخی از آن صفحه دریافت نکردم.

 

کارشناسان پلیس فتا بعد از شنیدن اظهارات این فرد تحقیقات خود را در این خصوص آغاز کردند و پس از انجام اقدامات لازم هویت ادمین صفحه برای پلیس روشن شد. سپس با هماهنگی مرجع قضائی متهم در یکی از شهرهای حاشیه تهران دستگیر شد و به پلیس فتا انتقال یافت. متهم در تحقیقات مقدماتی به جرمش اعتراف کرد و گفت: با راه‌اندازی یک صفحه اینستاگرامی به بهانه فروش حیوانات خانگی تصاویر حیوانات مختلف خانگی را در اینترنت جست‌وجو و با عنوان تصاویر اختصاصی پت‌شاپ خود در صفحه بارگذاری می‌کردم. 

 

در اقدام بعدی مراجعه‌کنندگان را ترغیب به پرداخت کامل مبلغ قبل از ارسال می‌کردم و پس از واریز وجه به یک حساب بانکی غیرمرتبط با خودم دیگر پاسخی به افراد نمی‌دادم و آنها را در لیست افراد مسدودشده قرار می‌دادم.

 

سرهنگ داود معظمی‌گودرزی، رئیس پلیس فتای تهران با تأیید این خبر به کاربران فضای مجازی توصیه کرد: فریب ظاهر زیبا و پررنگ و لعاب صفحات اینستاگرامی را نخورید و خریدهای خود را فقط از فروشگاه‌های معتبر و دارای مجوز یا سایت و بسترهای رسمی آنها در فضای مجازی انجام دهید زیرا افراد سودجو این فضا را مکانی مناسب برای انجام اعمال مجرمانه خود می‌دانند و از زودباوری برخی از کاربران پلی برای رسیدن به مقاصد مالی نامشروع خود می‌سازند. شهروندان همچنین می‌توانند در صورت مشاهده موارد مشکوک، موضوع را از طریق ۱۱۰ یا ‌سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش ارتباطات مردمی گزارش کنند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------