اعتراف اعضای 2 باند به سرقت‌های بزرگ از منازل



اعضای دو باند سرقت از خانه‌ها که دستبردهای بزرگی انجام داده بودند، بازداشت شدند و تحقیقات از آنها برای کشف جزئیات جرائمی که انجام داده‌اند در حال انجام است.

به گزارش شرق در اولین پرونده اعضای باند چهارنفره سارقان منزل دستگیر شدند و به دزدی‌های میلیاردی از شش خانه اعتراف کردند. فردی چندی‌ قبل با مراجعه به پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران شکایتی را مطرح کرد و گفت روز دوم مرداد ماه گاوصندوق منزلش که حاوی 20 میلیارد ریال طلا و ارز بود، سرقت شده است. مأموران بعد از دریافت این شکایت به محل حادثه رفتند و در بررسی‌های اولیه مشخص شد سارق یا سارقان از طریق بالکن وارد منزل مال‌باخته شده و نقشه خود را اجرا کرده‌اند.

 

در تحقیقات کارآگاهان سرنخی از حضور یکی از سارقان حرفه‌ای در این سرقت به دست آمد و با انجام استعلام‌های لازم معلوم شد این متهم اخیرا به جرم دیگری دستگیر شده است و اکنون در زندان به‌ سر می‌برد. متهم بعد از هماهنگی قضائی از زندان تحویل گرفته و به پلیس آگاهی منتقل شد. او در بازجویی‌های تخصصی کارآگاهان به شش فقره سرقت با همکاری سه نفر از همدستانش اعتراف کرد. در ادامه همدستان این فرد نیز که به‌ دلیل ارتکاب جرائم دیگر در زندان به‌ سر می‌بردند، به پلیس آگاهی معرفی شدند و در بازجویی‌ها به دزدی‌های سریالی اعتراف کردند. سرهنگ قاسم دستخال، رئیس پایگاه سوم پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه کارشناسان ارزش ریالی اموال سرقتی توسط سارقان را 50 میلیارد ریال برآورد کرده‌اند، خاطرنشان کرد: با اعتراف متهمان به جرائمی که مرتکب شده‌اند، کشف جزئیات پرونده در دستور کار قرار دارد.

 

در دومین پرونده باند چهارنفره سارقان منزل متلاشی و راز پنج فقره سرقت فاش شد. اوایل مردادماه امسال پرونده‌ای با عنوان سرقت منزل با دو متهم از طریق کلانتری 135 آزادی برای رسیدگی تخصصی و کشف جرم به پلیس آگاهی تهران ارجاع داده شد و در اختیار کارآگاهان دایره مبارزه با سرقت منزل پایگاه پنجم قرار گرفت. گزارش مأموران کلانتری حاکی از آن بود که چهار سارق حدود ساعت 22:15 روز حادثه وارد منزلی واقع در اکباتان شدند و به آنجا دستبرد زدند اما در حین فرار از منزل دو نفر از متهمان توسط گشت کلانتری دستگیر شدند و از متهمان یک قبضه چاقو، یک جفت دستکش نخی، پیچ‌گوشتی و دو عدد عابربانک کشف شد.

 

پس از ارجاع پرونده به پلیس آگاهی انجام اقدامات لازم توسط کارآگاهان در دستور کار قرار گرفت و با استفاده از شیوه‌های نوین و علمی کشف جرم مشخص شد یکی از متهمان هویت خود را جعلی اعلام کرده و از مجرمان سابقه‌دار و حرفه‌ای است.

 

متهم در بازجویی‌های پلیسی به سرقت از منزل با همکاری سه نفر از همدستانش معترف شد و اظهار کرد: تاکنون مرتکب پنج فقره سرقت از منزل در غرب تهران شده‌اند. سرهنگ کارآگاه کیانوش ناصری، رئیس پایگاه پنجم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اشاره به اینکه دو متهم متواری نیز در عوارضی قم در حالی که با یک دستگاه خودروی سواری پراید در حال تردد بودند، شناسایی و دستگیر شدند، گفت: با تکمیل تحقیقات پلیسی متهمان برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------