اخاذی از دختر و پسر جوان با تصاویر خصوصی



رابطه اینترنتی و دریافت عکس‌ها و فیلم‌های خصوصی بار دیگر فرصت تهدید و اخاذی را برای مجرمان فراهم کرد. این بار پسر و دختری جوان در ماجرا‌های جداگانه طعمه تبهکاران شدند. 

 به گزارش ایلنا؛ پسری جوان چندی قبل به پلیس فتای استان کرمانشاه مراجعه و شکایتی را مطرح کرد مبنی بر اینکه شخصی با تهدید به انتشار تصاویر خصوصی او در شبکه‌های اجتماعی از وی اخاذی کرده است.

 

شاکی در اظهارات خود گفت: با شخصی در یکی از شبکه‌های اجتماعی اینستاگرام آشنا شدم و بعد از مدتی به این شخص اعتماد و تصاویر شخصی خود را برای او ارسال کردم. این فرد پس از دریافت تصاویر من را تهدید کرد که اگر ۳۰۰ میلیون تومان به او ندهم، فیلم‌ها را منتشر می‌کند و آبروی من را می‌برد.

 

کارشناسان پلیس فتا با بررسی‌های فنی و سایبری موفق شدند رد پای مجرم در فضای مجازی را در یکی از استان‌های غرب کشور شناسایی کنند و با توجه به اهمیت موضوع تیمی متخصص از کارشناسان به استان موردنظر اعزام شدند. آن‌ها متهمان را با هماهنگی مرجع قضائی دستگیر و ادله جرم را ضبط کردند.

 

در بررسی پرونده مشخص شد متهمان ابتدا طعمه‌هایشان را از میان افراد سرشناس شناسایی می‌کردند و سپس با همدستی یک زن اعتماد قربانیان را جلب و با اخذ فیلم‌های شخصی و خصوصی اقدام به اخاذی از آن‌ها می‌کردند. مأموران پلیس بعد از ثبت نتیجه تحقیقات و اعترافات متهمان پرونده را برای ادامه رسیدگی در اختیار مرجع قضائی قرار دادند.

 

سرهنگ علی عباسی‌کسانی، رئیس پلیس فتای استان کرمانشاه، با تأیید این خبر بر لزوم حفظ اسرار و اطلاعات شخصی و خانوادگی در فضای مجازی تأکید کرد و گفت: کاربران به افراد غریبه به‌راحتی اعتماد نکنند و از ارسال موارد شخصی و خانوادگی برای افراد ناشناس اجتناب کنند، زیرا هویت کاربران در فضای مجازی نامشخص است و این فضا محل مناسبی برای آشنایی و رابطه دوستی نیست.

 

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: افراد درصورتی‌که با مواردی مانند موضوع این پرونده مواجه شدند، به‌هیچ‌وجه به درخواست‌ها و تهدیدات شخصی که اقدام به اخاذی می‌کنند، تن ندهند، زیرا موجب طمع بیشتر مجرمان می‌شود و مبالغ بیشتری درخواست خواهند کرد. در پرونده‌ای دیگر عامل تهدید و اخاذی از دختر جوان به بهانه انتشار تصاویر خصوصی و هتک حیثیت او در شبکه‌های اجتماعی، توسط مأموران پلیس شناسایی و دستگیر شد.

 

در پی شکایت دختری زنجانی مبنی بر تهدید و اخاذی از طریق انتشار تصاویر خصوصی در فضای مجازی، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتا قرار گرفت.

 

با اقدامات فنی و شیوه و شگرد‌های خاص پلیسی، متهم در استان زنجان مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی مقام قضائی در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به پلیس فتا انتقال داده شد.

 

این فرد در بازجویی‌های اولیه منکر ارتکاب هرگونه جرمی بود؛ اما پس از روبه‌رو‌شدن با مستندات، ضمن اعتراف به جرم خود، گفت: از طریق شبکه تلگرام با شاکی پرونده آشنا شدم و پس از جلب اعتماد او به بهانه آشنایی و ازدواج، تصاویر خصوصی‌اش را از وی گرفتم. سپس با تهدید به انتشار این تصاویر، قصد اخاذی و برقراری ارتباطات نامتعارف را داشتم که توسط پلیس دستگیر شدم.

 

سرهنگ محمدعلی آدینه‌لو، رئیس پلیس فتای استان زنجان، ضمن تأیید این خبر هشدار داد: فضای مجازی محل مناسبی برای نگهداری اطلاعات خصوصی و ارسال آن به افراد ناشناس نیست و امکان سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب از این اطلاعات شخصی وجود دارد. این متهم بعد از اعتراف به جرمش برای محاکمه و تعیین مجازات به مرجع قضائی معرفی شد. رئیس پلیس فتای استان زنجان از شهروندان به ویژه دختران جوان خواست در فضای مجازی تحت هیچ عنوان به افرادی که با وعده‌های دروغین مثل ازدواج قصد نزدیک‌شدن به آن‌ها را دارند اعتماد نکنند و اطلاعات و تصاویر شخصی خود را برای آن‌ها نفرستند.

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------