آخرین اخبار حوادث

Default Image

آدم‌ربایی برای ۵۰۰ میلیارد ریال تتر

رئیس پلیس آگاهی پایتخت از آزادی فردی که برای دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال تتر ربوده شده بود، با پیگیری‌های پلیس، خبر داد. به…

دام 2 مرد کلاهبردار برای دختران و پسران جویای کار



دو مردکه با راه‌اندازی شرکت‌های کاغذی، دختران و پسران جویای کار را به بهانه استخدام با حقوق میلیونی فریب داده و از آنها برای اجرای نقشه‌های کلاهبرداری‌هایشان استفاده می‌کردند، دستگیر شدند. متهمان با فریب جویندگان کار به نام آنها دسته‌چک می‌گرفتند و با چک‌ها کلاهبرداری می‌کردند.

به گزارش جام جم، هفته گذشته کارمند یکی از بانک های خصوصی شهرستان شهریار هنگام بررسی مدارک یکی از مشتریانش که زن جوانی بود و همراه مردی که خود را معاون یک شرکت تهیه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی معرفی می کرد، قصد دریافت دسته چک داشت، متوجه شد به نام همین زن در بانک دیگری دسته چک صادر شده و همگی نیز بلامحل بوده است .

همین موضوع باعث شد از صدور دسته چک به این مرد و زن خودداری کند و با احتمال این که آنها کلاهبردارند، موضوع را پس از هماهنگی قضایی با مدیر بانک به مرکز فوریت های پلیسی 110 گزارش داد. زن و مرد جوان با پی بردن به این که مسئولان بانک حاضر به ارائه دسته چک به آنها نیستند، ترسیدند و قصد ترک بانک را داشتند که پلیس سر رسید و این دو نفر را بازداشت و به پلیس آگاهی منتقل کرد.

مرد جوان در اظهاراتش گفت: معاون یک شرکت تهیه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی هستم و در سطح کشور نمایندگی فروش داریم. روز حادثه نیز همراه مدیر یکی از نمایندگی ها به بانک آمده بودیم تا برای وی دسته چک دریافت کنیم که ما را دستگیر کردند.

در این مرحله از تحقیقات، زن جوان که همراه او بازداشت شده بود، گفت: پس از مشاهده آگهی استخدام در این شرکت به آنجا رفتم و با توافق معاون و مدیرعامل شرکت، قرار شد کارم را که مدیریت و امضای چک ها بود، شروع کنم و برایم مدارک نمایندگی شرکت را فراهم کنند و ماهانه چهار میلیون تومان حقوق بگیرم.

وی اضافه کرد: آنها طوری رفتار کردند که به کارشان اطمینان پیدا کردم و همراهشان شدم؛ تا این که امروز با حضور در بانک متوجه شدند چک هایی که من امضا کرده و در اختیار مدیر و معاون شرکت قرار داده ام همگی بلامحل صادر شده است.

با ثبت اظهارات زن جوان، ماموران به تحقیق دوباره از این مرد متهم پرداختند که وی راز کلاهبرداری های خود و شریکش را فاش کرد و گفت: من و همدستم از اوایل امسال فعالیت های مجرمانه مان را شروع کردیم و با ثبت شرکت های کاغذی و با عنوان این که در زمینه تهیه و فروش لوازم آرایشی و بهداشتی و اعطای نمایندگی شرکت هایمان فعالیت داریم، دختران و پسران جوان جویای کار را فریب داده و به دام می انداختیم و به این افراد وعده می دادیم آنها را با حقوق سه تا پنج میلیون تومان در ماه استخدام می کنیم.

متهم اضافه کرد: جویندگان کار نیز فریب حرف هایمان را خورده و به دام می افتادند. ما نیز از این فرصت استفاده کرده و به نام آنها دسته چک می گرفتیم و با چک های آنها کلاهبرداری می کردیم.

با ثبت اظهارات متهم، همدستش تحت تعقیب پلیس قرار گرفت و دو روز پیش دستگیر شد. ماموران در بازرسی از آخرین دفتری که او برای اقدامات مجرمانه اش اجاره کرده بود، اسناد و مدارک جعلی هویتی، نمایندگی قلابی شرکت های کاغذی و تعدادی دسته چک و چک های بلامحل مربوط به بانک های خصوصی و نیز مهر جعلی یک بانک خصوصی را کشف کردند.

متهم که مدیر شرکت های کاغذی بود با انتقال به پلیس آگاهی و مواجهه حضوری با همدستش به فریب جویندگان کار و کلاهبرداری از طریق خرید و فروش چک های بلامحل اعتراف کرد.

برای متهمان با دستور بازپرس اسماعیل برجسته، رئیس شعبه اول دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان شهریار قرار قانونی صادر شد. تحقیقات تکمیلی از این افراد برای مشخص شدن دیگر  جرایمشان ادامه دارد.

 

 اخبار حوادث  -  جام  جم 
 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------