آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

آمریکا و کره‌جنوبی هم در پاسخ به کره شمالی چند موشک شلیک کردند/ آماده شدن کره شمالی برای آزمایش سلاح هسته‌ای



آزمایش موشکی کره شمالی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
ارتش آمریکا و کره‌جنوبی امروز (چهارشنبه) چهار موشک زمین به زمین به سمت دریای ژاپن شلیک کردند و این به دنبال شلیک یک موشک بالستیک قاره‌پیما از نوع هوآسونگ-۱۲ به دست کره‌شمالی انجام می‌شود.

به گزارش ایسنا، براساس گزارش خبرگزاری یونهاپ کره‌جنوبی، ایالات متحده و کره‌جنوبی هر کدام دو موشک هدایت‌شونده تاکتیکی از نوع ATACMS شلیک کردند.

 

روز سه‌شنبه، کره‌شمالی موشکی را پرتاب کرد که بر فراز استان آئوموری در شمال ژاپن به پرواز درآمد و در اقیانوس آرام خارج از منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن سقوط کرد. این اولین موشک کره‌شمالی بود که از سپتامبر ۲۰۱۷ بر فراز خاک ژاپن پرواز کرد. گمان می‌رود مسافت برآورد شده برای این موشک بالستیک - حدود ۴۶۰۰ کیلومتر – بیشترین میزان بُرد در تاریخ پرتاب‌های آزمایشی کره‌شمالی باشد.

 

این موشک در حدود ۳۲۰۰ کیلومتری سواحل ژاپن سقوط کرد. این بیست و سومین آزمایش موشکی کره‌شمالی در سال جاری بود. به دنبال آن، ایالات متحده خواستار برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل در مورد آزمایش‌های موشکی کره‌شمالی در ۵ اکتبر (امروز چهارشنبه) شد.

 

***

 

پنتاگون مدعی آماده شدن کره شمالی برای آزمایش سلاح هسته‌ای شد

سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ادعا کرد کره  شمالی احتمالا در حال آماده شدن برای آزمایش سلاح هسته‌ای است.

 

به گزارش ایرنا، پاتریک رایدر سخنگوی پنتاگون روز سه شنبه به وقت محلی در جمع  خبرنگاران در پی آزمایش موشکی بالستیک کره شمالی مدعی شد پیونگ یانگ احتمالا برای آزمایش هسته‌ای جدید آماده می‌شود. 

 

این مقام ارشد پنتاگون افزود: از نظر ما اگر کره شمالی چنین آزمایشی انجام دهد، یک اقدام تنش زا است که امنیت و ثبات منطقه ای و بین المللی را به طور جدی تهدید می کند.

 

***

 

سازمان ملل: کره شمالی قطعنامه‌های شورای امنیت را نقض می‌کند

دبیر کل سازمان ملل ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی، گفت: این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

 

آزمایش موشکی کره شمالی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

به گزارش فارس، بعد از واکنش‌های منفی ژاپن، کره جنوبی، آمریکا و اتحادیه اروپا به شلیک موشک بالستیک میان‌برد توسط کره شمالی، این بار نوبت به سازمان ملل رسید که آن را محکوم کند.

 

«آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه سه‌شنبه ضمن محکوم کردن آزمایش موشکی جدید کره شمالی، گفت این اقدام نقض قطعنامه‌های شورای امنیت است.

 

به نوشته وبگاه ریانووستی، «استفان دوجاریک» سخنگوی سازمان ملل در این‌باره توضیح داد: «دبیر کل پرتاب موشک بالستیک میان‌برد توسط کره شمالی در چهارم اکتبر را قویاً محکوم می‌کند. این اقدامی بی‌پروا و نقض قطعنامه‌های شورای امنیت بود».

 

دوجاریک طی نشست خبری ضمن ابراز نگرانی از اینکه کره شمالی بار دیگر خطرات چنین اقداماتی را برای ایمنی پروازها و ناوبری بین‌المللی نادیده گرفته، افزود: «دبیرکل، کره شمالی را تشویق می‌کند تا گفت‌وگو با طرف‌های اصلی را برای دستیابی به صلح پایدار و خلع سلاح کامل و قابل راستی‌آزمایی شبه جزیره کره از سر بگیرد».

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------