شکستن عمدی دست و پا روس ها برای فرار از جنگ اوکراین



شکستن عمدی دست و پا روس ها برای فرار از جنگ اوکراین،اخبار امروز،خبرهای بین الملل
نشریه امریکایی نیوزویک نوشت برخی شهروندان روس برای جلوگیری از سربازگیری اجباری و اعزام به جبهه های جنگ در اوکراین، به عمد، دست و پای خود را می شکنند.

به گزارش عصرایران، نیوزویک فیلم هایی را منتشر کرده که نشان می دهد برخی شهروندان روس به عمد دست و پای دوستان خود را با موافقت شان می شکنند تا مانع از سربازگیری اجباری آنها برای جنگ اوکراین شوند.

 

در این گزارش آمده است هزاران نفر از شهروندان روس که دوست ندارند برای جنگیدن به اوکراین اعزام شوند به کشورهای همسایه از جمله قزاقستان، گرجستان و مغلولستان فرار کردند. با این حال به نظر می رسد برخی به شیوه های افراطی برای جلوگیری از رفتن به جنگ را در پیش گرفته اند.

 

در یکی از این فیلم ها که در شبکه های اجتماعی منتشر شده مشخص شده یک مرد روسی با استفاده از پتک سنگین به بازوی فرد دیگری ضربه می زند.

 

در فیلم دیگری هم می توان فردی را مشاهده کرد که با پرش از پلکان، سعی می کند به ساق پای دوستش ضربه وارد کند که به نظر می رسد باعث آسیب دردناکی شده است.

 

مجله نیوزویک گفته است نمی تواند به صورت مستقل از محتوای این دو فیلم، اطمینان کسب کند.

 

همچنین در شهرک "اوست ایلیمسک" در سیبری (شمال روسیه) یک افسر سربازگیری با شلیک روبه رو شد. شلیک کننده از سربازگیری اجباری دوستش خشمگین بود.

 

در شهر "ریازان" در مرکز روسیه هم یک نفر اعتراض به سربازگیری اجباری، دست به خودسوزی زد.

 

در روزهای اخیر در 33 شهر روسیه تجمع هایی علیه سربازگیری اجباری برگزار شد و نیروهای امنیتی هم تلاش کردند آنها را سرکوب کنند.

 

پلیس و نیروهای امنیتی بیش از یک هزار نفر را در این تجمعات بازداشت کردند.

 

شکستن عمدی دست و پا روس ها برای فرار از جنگ اوکراین،اخبار امروز،خبرهای بین الملل

ولادیمیر پویتن رئیس فدراسیون (اتحادیه) روسیه دو هفته گذشته، حکم "بسیج جزئی" نیروها را اعلام کرد.

 

براساس این حکم، سربازگیری اجباری در روسیه برای اعزام به جنگ در اوکراین آغاز می شود. یعنی افراد دارای توانایی جنگیدن باید به جبهه های جنگ اعزام شوند.

 

پوتین همچنین قانونی را امضا کرد که براساس آن نظامیانی که در مرحله "بسیج اجباری نیروهای جدید"، فرار می کنند یا از دستور جنگیدن سرپیچی می کنند با مجازات تا 10 سال زندان روبه رو خواهند شد. علاوه بر این، پوتین قانون تسهیل اعطای شهروندی روسیه به افراد خارجی که در صف نظامیان روسیه می جنگند را امضا کرد.

 

همچنین این احتمال وجود دارد که در مرزهای روسیه، از خروج افراد در شرایط اعزام به جبهه های جنگ، جلوگیری شود. به همین دلیل از زمان اعلام این حکم بسیج نیروها، مرزهای زمینی و هوایی روسیه با انبوه افرادی روبه رو است که برای فرار از سربازگیری اجباری، به دنبال فرار به کشورهای همسایه و منطقه هستند.

 

مرز زمینی روسیه با کشورهای فنلاند، قزاقستان، مغلوستان به شدت شلوغ و مملو از شهروندان روس است که تلاش می کنند به سرعت خاک کشورشان را ترک کنند. در کشورهای ترکیه و ارمنستان هم که شهروندان روس می توانند بدون ویزا سفر کنند همین وضعیت دیده می شود. در روسیه، ازدحام زیادی بر سر پروازهای ایروان و استانبول وجود دارد.

 

روسیه از 5 اسفند 1400 جنگ علیه اوکراین را آغاز کرد و این جنگ همچنان ادامه دارد. در هفته های اخیر، ارتش اوکراین توانست در مناطق شرقی این کشور با شکست دادن روسیه به پیشروی هایی برسد اما همچنان شهرها و مناطق متعدد و مهمی در شرق و جنوب اوکراین در اشغال نظامی روسیه هستند.

 

حالا دولت روسیه در حال اجرای برنامه بسیج نیرو یا همان سربازگیری اجباری برای اعزام به جبهه های جنگ در اوکراین است. اقدامی که با ترس و نگرانی بسیاری از شهروندان روسیه و فرار آنها از کشور روبه رو شده است.

 

"نیکولای پیتروف" کارشناس برجسته در مرکز علمی چاتام هاوس بریتانیا گفت: "روس ها و به ویژه جوانان آماده مشارکت در جنگ در اوکراین نیستند. آنها تلاش می کنند به هر وسیله ای از شرکت در جنگ دوری کنند. دهها و صدها هزاران نفر توانستند کشور را ترک کنند و امروز ترک کشور بسیار گران و سخت شده است".

 

دکتر "آلان میندوزا" مدیرعامل انجمنی به نام "هِنری جاکسون " در لندن گفت: "پوتین چون در پایان دادن به جنگ در اوکراین مایوس شده است به سربازگیری برای جنگ روی آورده است. او تلاش می کند همراه با سیطره روسیه بر مناطق اشغال شده به جنگ پایان دهد".

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------