جانشین نانسی پلوسی مشخص شد/ رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا به یک سیاهپوست رسید



مجلس نمایندگان آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رهبری دموکرات‌ها در مجلس نمایندگان آمریکا به یک سیاهپوست رسید.

به گزارش ایرنا، قانونگذاران دموکرات در مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه حکیم جفریز، نماینده سیاهپوست ایالت نیویورک را به عنوان رهبر اعضای این حزب در مجلس نمایندگان انتخاب کردند.

 

وی اولین فرد سیاه پوست است که رهبری دموکرات ها در مجلس نمایندگان را برعهده می گیرد.

 

رای دموکرات‌ها به جفریز همچنین نشان‌دهنده ظهور نسل جوان‌تری از رهبران دموکرات در مجلس نمایندگان ۴۳۵ عضوی و پایان دوره نانسی پلوسی است.

 

پلوسی در سال ۲۰۰۷ به اولین زنی تبدیل شد که سمت ریاست مجلس نمایندگان آمریکا را بر عهده گرفت.

 

جفریز ۵۲ ساله اهل ایالت نیویورک، رهبری دموکرات های مجلس نمایندگان را برای صد و هجدهمین دوره کنگره که از ۳ ژانویه آغاز به کار می کند، بر عهده خواهد داشت. او یکی از اعضای برجسته انجمن سیاهپوستان کنگره است.

 

نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به عنوان اولین زنی که این مقام را در آمریکا به دست آورد، یک روز پس از کسب اکثریت این مجلس توسط جمهوری‌خواهان در انتخابات میان‌دوره‌ای، اعلام کرد که از رهبری دموکرات‌ها در مجلس کناره‌گیری خواهد کرد.

 

پلوسی ۸۲ ساله اهل کالیفرنیا که دو دوره به عنوان رئیس مجلس نمایندگان حضور داشت، گفت که در کنگره باقی خواهد ماند و مانند ۳۵ سال گذشته به عنوان نماینده سانفرانسیسکو در مجلس نمایندگان فعالیت خواهد کرد.

 

رئیس سابق مجلس نمایندگان آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی در سخنانی گفت: برای هر چیزی فصلی وجود دارد. من به دنبال انتخاب مجدد به عنوان رهبر دموکراتها در دوره بعدی نخواهم بود. زمان برای رهبری نسل جدیدی فرا رسیده است.

 

به گزارش ان بی سی، جفریز ۵۲ ساله در صورت انتخاب شدن، اولین رهبر سیاه‌پوست نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا خواهد شد. کاترین کلارک ۵۹ ساله و پیت آگیلار ۴۳ ساله دو نماینده دیگر دموکرات نیز به دنبال پیوستن به جفریس در هیات سه نفره رهبری دموکرات‌های کنگره هستند.

 

پلوسی در بیانیه‌ای از هر سه نفر برای جانشینی تیم رهبری خود حمایت کرد و گفت: آنها آماده و مایلند تا این مسئولیت عالی را به عهده بگیرند.

 

او ادامه داد: در یکصد و هجدهمین کنگره آمریکا، دموکرات‌های مجلس نمایندگان توسط هیاتی سه نفره رهبری خواهند شد که منعکس کننده این حقیقت زیباست که ملت ما از قومیت‌های مختلفی تشکیل شده و مهر تاییدی بر این واقعیت است که در حزب دموکرات و به‌ویژه در فراکسیون نمایندگان دموکرات کنگره آمریکا، توانایی ما ناشی از تنوع و قدرت حاصل از اتحادمان است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------