روسیه: ضدحمله احتمالی اوکراین در دونتسک خنثی شد/ اوکراین نصف باخموت را پس گرفت



جنگ روسیه و اوکراین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت دفاع روسیه بامداد دوشنبه با اعلام اینکه یک حمله بزرگ ارتش اوکراین را در استان دونتسک خنثی کرده است، گفت: اما مشخص نیست که آیا این ضدحمله، آغاز ضدحمله بزرگ اوکراین بوده است یا خیر.

به گزارش ایرنا به نقل از تارنمای خبری وان نیوز، وزارت دفاع روسیه بامداد دوشنبه با انتشار یک ویدئو اعلام کرد که نیروهای این کشور یکشنبه شب یک حمله بزرگ اوکراین را در پنج منطقه در استان دونتسک دفع کرده‌اند.

 

ایگور کوناشنکوف سخنگوی این وزارتخانه، گفت: هدف دشمن شکستن خط دفاعی ما در جایی بود که به نظر آنها آسیب‌پذیرترین نقطه خط دفاعی ما بود اما آنها به اهداف خود نرسیدند و هیچ موفقیتی کسب نکردند.

 

کوناشنکوف افزود: در طی این حمله ۲۵۰ نفر از نیروهای اوکراینی کشته و ۱۶ تانک، سه خودروی جنگی پیاده نظام و ۲۱ خودروی جنگی زرهی اوکراین منهدم شدند.

 

سخنگوی وزارت دفاع روسیه، گفت: اوکراین در این حمله از ۶ گردان مکانیزه و دو گردان تانک استفاده کرده است.

 

اوکراین هنوز در این رابطه اظهارنظری نکرده و همان‌طور که پیش از این عمل کرده است، منتظر می‌ماند تا در صورت موفقیت خبرهای اقدامات خود را تائید کند.

 

برای ماه‌ها، مقامات اوکراینی از برنامه‌هایی برای راه‌اندازی یک ضد حمله برای بازپس‌گیری سرزمین‌هایی که روسیه از زمان حمله ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ اشغال کرده است و همچنین شبه جزیره کریمه که در سال ۲۰۱۴ تصرف کرده بود، صحبت کرده‌اند.

 

اما آنها تاکنون سیگنال‌های گیج‌کننده‌ای در مورد آنچه که یک ضد حمله تمام عیار را تشکیل می‌دهد، ارائه داده‌اند؛ سیگنال‌های متفاوتی مثل حملات اولیه و محدود برای تضعیف نیروها و تأسیسات نظامی روسیه و یا یک حمله هم‌زمان تمام عیار که در کل خط مقدم ۱۱۰۰ کیلومتری انجام خواهد شد.

 

ارتش اوکراین نصف باخموت را از نیروهای روس پس گرفت

فرمانده نیروی زمینی نیروهای مسلح اوکراین سیرسکی ویدیویی را منتشر کرد که در آن تانک‌های تیپ هجومی، مواضع اشغالگران روسیه در ورودی غربی باخموت  را درهم شکستند.

 

آخرین گزارش میدانی از باخموت حاکی است که نیروهای اوکراینی به وسط شهر رسیدند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------