آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

آمریکا: خطر جنگ در تنگه تایوان افزایش یافته است



جان کربی،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد افزایش اقدامات تهاجمی چین علیه ارتش آمریکا در تنگه تایوان، خطر وقوع جنگ را افزایش می‌دهد.

به گزارش تسنیم، جان کربی سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید اظهار کرد چین اقدامات تهاجمی خود علیه ارتش آمریکا در تنگه تایوان و دریای چین جنوبی را افزایش داده و این امر خطر وقوع جنگ را بیشتر می کند.

 

وی به پکن هشدار داد که این اقدامات نباید بیشتر از این و پیش از آنکه طرفی آسیب ببیند، ادامه یابد.

 

کربی در حالی این اظهارات را بیان کرد که روز گذشته یکی از کشتی های نیروی دریایی چین از فاصله 150  یاردی یک کشتی جنگی آمریکا در تنگ تایوان حرکت کرد و همین امر انتقاد شدید مقامات آمریکایی را برانگیخت.

 

وی در جمع خبرنگاران اظهار کرد مطلقا هیچ نیازی نیست که ارتش چین چنین اقدامات تهاجمی در تنگه تایوان و دریای چین جنوبی انجام دهد.

 

کربی با اشاره به اینکه آمریکا متعهد به حفظ خطوط ارتباطی باز با چین است، خاطرنشان کرد پکن باید توضیح دهد که این اقدام غیرقابل پذیرش را چگونه انجام داده و برای ایجاد کانال بحران نظامی با واشنگتن تلاش می کند.

 

وی تصریح کرد آمریکا از چین می خواهد تا درباره چگونگی عملکرد خود در حریم آبی و هوایی بین المللی، تصمیمات بهتری اتخاذ کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------