آخرین اخبار بین الملل

بایدن و اوباما،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست

کمپین بایدن با حضور اوباما و کلینتون رکورد جمع آوری بیشترین کمک مالی انتخاباتی آمریکا را شکست. به گزارش انتخاب به نقل از یورونیوز، کمپین…

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: کنار ترامپ می‌ایستم



ترامپ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
کوین مک‌کارتی رئیس مجلس نمایندگان ایالات متحده به متهم شدن دونالد ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان تحقیقات وزارت دادگستری در مورد نگهداری اسناد محرمانه واکنش نشان داد و گفت: مقابل این بی عدالتی بزرگ می‌ایستم.

به گزارش ایرنا به نقل از فوربس، پس از انتشار خبر متهم شدن ترامپ رئیس جمهور سابق آمریکا در جریان تحقیقات وزارت دادگستری در مورد نگهداری اسناد محرمانه، این موضوع موجب محکومیت سریع این اقدام از سوی متحدان و حتی رقبای جمهوری‌خواه وی شد و برخی از چهره‌های حزب دموکرات ایالات متحده از این اقدام وزارت دادگستری آمریکا حمایت کردند.

 

کوین مک کارتی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از ایالت کالیفرنیا، صدور این کیفرخواست را یک بی وجدانی خواند و در پیامی که در حساب کاربری خود در توئیتر منتشر کرد، نوشت: در کنار رئیس جمهور ترامپ در برابر این بی‌عدالتی بزرگ می‌ایستم.

 

دسانتیس: این اجرای نابرابر قانون است

ران دسانتیس فرماندار فلوریدا و رقیب اصلی ترامپ در انتخابات مقدماتی ریاست جمهوری حزب جمهوری خواه در سال ۲۰۲۴ نیز از صدور این کیفرخواست به عنوان اجرای نابرابر قانون یاد کرد و گفت: به نظرم مقامات دولت در تعقیب ترامپ دچار بیش‌فعالی شده و در این کار بیش از حد از خود غیرت به خرج می‌دهند.

 

اما برخی دیگر از نامزدهای جمهوری‌خواه ریاست جمهوری مانند مایک پنس معاون رئیس جمهور سابق و نیکی هیلی فرماندار سابق کارولینای جنوبی تاکنون در مورد صدور این کیفرخواست از خود عکس‌العملی نشان نداده‌اند.

 

از سوی دیگر اگرچه نمایندگان برجسته دموکرات در مجلس سنا و کنگره آمریکا در توییتر به صدور این کیفرخواست علیه ترامپ واکنشی نشان نداده‌اند اما برخی از نمایندگان دموکرات منتقد رئیس جمهور سابق آمریکا صدور این کیفرخواست برای رئیس جمهور سابق آمریکا را تحسین کرده‌اند.

 

کوری بوش نماینده مجلس نمایندگان آمریکا در توییتی ترامپ را رئیس سابق «برتریِ نژادِ سفید» خواند و اشاره کرد که این کیفرخواست دومین اتهام ترامپ پس از متهم شدن وی در نیویورک است و رئیس جمهور سابق آمریکا باید پاسخگو باشد.

 

لیو نماینده جمهوری‌خواه: هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست

تد لیو نماینده دیگر جمهوری‌خواه از ایالت کالیفرنیا نیز در حمایت از اقدام وزارت دادگستری آمریکا، گفت: صدور این کیفرخواست ثابت کرد که هیچ‌کس بالاتر از قانون نیست و مجریان قانون و شعبه قضایی باید اجازه داشته باشند که وظایف خود را بدون دخالت‌های سیاسی انجام دهند.

 

شیف نماینده دموکرات کنگره آمریکا: این کیفرخواست تائید حاکمیت قانون است

آدام شیف دیگر نماینده دموکرات کنگره آمریکا از ایالت کالیفرنیا نیز صدور این کیفرخواست بر علیه ترامپ را تائید حاکمیت قانون خواند و افزود: چهار سال طوری رفتار کرد که انگار فراتر از قانون است اما باید با او مانند هر قانون‌شکن دیگری رفتار شود و امروز هم او قانون شکنی کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------