رئیس پلیس و وزیر دفاع سریلانکا برکنار شدند/ احتمال ممنوعیت برقع در سریلانکا



اخبار,اخبار بین الملل,سریلانکا

انفجارهای خونین اخیر در سریلانکا که موجب کشته و زخمی شدن صدها تن شد، رئیس‌جمهوری این کشور را برآن داشت تا روز چهارشنبه از وزیر دفاع و رئیس پلیس بخواهد از مقام خود کناره گیری کنند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، کاخ ریاست جمهوری سریلانکا با اعلام این خبر، علت آن را شکست سرویس های اطلاعاتی سریلانکا در پیشگیری از این حملات دانست و تاکید کرد که افراد جایگزین به زودی معرفی خواهند شد. 

 

برکناری وزیر دفاع و رئیس پلیس سریلانکا در حالیست که 'رانیل ویکر مسینگه' نخست وزیر این کشور امروز اذعان کرد که ضعف مدیریت اطلاعاتی یکی از علت های انفجارهای اخیر بوده است. 

 

نخست وزیر سریلانکا گفت: هند اطلاعاتی در اختیار ما گذاشته بود اما، اشتباه ما این بود که این اطلاعات را به موقع و زود ابلاغ نکردیم.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق اطلاعات حاصله تاکنون، عاملان این حملات، گروهی از شهروندان سریلانکا هستند که البته، ارتباطاتی با خارجی ها دارند. کمک خواستن ما از برخی سازمان های خارجی، مانند هند، آمریکا و انگلیس، برای پیگیری سرنخ مداخله خارجی ها در این انفجارها نیز به همین مساله برمی گردد.

 

در حملات یکشنبه در پایتخت سریلانکا تا کنون 359 تن کشته شدند.

 

گروه تروریستی داعش دیروز مسوولیت حملات کلمبو را به عهده گرفت.

 

احتمال ممنوعیت برقع در سریلانکا

یکی از اعضای حزب اتحاد ملی سریلانکا در پیامی که در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده اعلام کرد که لایحه‌ای را به اعضای این حزب پیشنهاد داده که براساس آن پوشیدن برقع در سراسر کشور ممنوع می‌شود. 

 

«آشو پاراسینگه»، یکی از اعضای حزب اتحاد ملی سریلانکا، در این لایحه اعلام کرده که پوشش برقع ارتباطی با جامه سنتی اسلام ندارد و در سراسر جهان مردان از آن برای پوشاندن چهره خود هنگام عملیات تروریستی استفاده می‌کنند. 

 

وی گفت: «رهبران مسلمان ما نیز پذیرفته‌اند که برقع پوشش اسلامی نیست و حتی در برخی مکان‌ها از بازدیدکنندگان می‌خواهند که پیش از ورود برقع خود را بردارند.» 

 

او افزود: «بر این اساس، با توجه به امنیت ملی پیشنهاد می‌دهم که برقع ممنوع شود.»

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------