دستور مادورو برای افزایش حفاظت از ساختمان سفارت آمریکا



اخبار,اخبار بین الملل,مادورو

نیکلاس مادورو به رغم اقدامات پلیس آمریکا علیه فعالانی که قصد حفاظت از سفارت ونزوئلا در واشنگتن را دارند، اظهار کرد، دستور داده که تدابیر امنیتی درخصوص حفاظت از ساختمان سفارت سابق آمریکا در کاراکاس تقویت شوند.

به گزارش ایسنا، کارمندان آمریکا اوایل سال جاری میلادی و به دنبال تشدید تنش‌ها میان واشنگتن و کاراکاس بر سر حمایت آمریکا از خوان گوایدو، رییس جمهور خودخوانده ونزوئلا، سفارت آمریکا در ونزوئلا را ترک کردند.

 

نیکلاس مادورو، رییس جمهور ونزوئلا اظهار کرد: دستور داده‌ام که حفاظت قانونی پلیس از ساختمان سفارت سابق آمریکا که به دولت این کشور تعلق دارد، افزایش یابد. ما از آن حفاظت می‌کنیم زیرا ونزوئلا از قوانین بین‌المللی و قراردادها پیروی می‌کند. مجرمان در کاخ سفید نشسته‌اند.

 

در همین حال به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، فعالان "گروه حفاظت از سفارت" از ۱۰ آوریل در سفارت ونزوئلا در واشنگتن به سر می‌برند تا از تصرف این سفارت از سوی اپوزیسیون ونزوئلا و آمریکا در پی دستور واشنگتن برای خروج دیپلمات‌هایش از سفارت این کشور در ونزوئلا جلوگیری کنند.

 

روز دوشنبه، ماموران سرویس مخفی آمریکا وارد سفارت ونزوئلا شدند و به فعالان دستور دادند که این سفارت را ترک کنند یا بازداشت و محاکمه شوند. سرویس مخفی آمریکا و پلیس وزارت خارجه این کشور با زور وارد سفارت ونزوئلا شدند و چهار فعالی را که تهدیدهای آنان را نادیده گرفته و در این مکان مانده بودند، دستگیر کردند. هر دوی این نهادها، بازداشت این افراد را تایید کردند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------