جرمی هانت: اجازه نمی‌دهیم روابطمان با آمریکا به خاطر افشای پیام سفیر تیره شود/ واکنش دولت بریتانیا



اخبار,اخبار بین الملل,جرمی هانت

در ادامه ماجرای افشا شدن پیام محرمانه دیپلمات انگلیسی که ترامپ را مورد انتقاد شدید قرار داده بود، امروز (دوشنبه) وزیر امور خارجه بریتانیا اعلام کرده است که این کشور، اجازه نخواهد داد تا هیچ "اخلالی" به روابط "عالی" بریتانیا با آمریکا صدمه بزند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، روز پیش روزنامه دیلی میل، محتوای پیام محرمانه کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا را که در آن دولت و رئیس‌جمهور آمریکا را "بی منطق"، "غیر مطمئن" و "بی‌کفایت" خوانده بود افشا کرد. داروک این پیام را برای دولت بریتانیا ارسال کرده بود.

 

در همین خصوص، جرمی هانت، وزیر امور خارجه بریتانیا، اعلام کرده است: "البته من از وقوع این موضوع متاثرم. فکر نمی‌کنم هرکسی در آمریکا از نوع تبادل نظر شفاف ما متعجب شود، در وزارت امور خارجه دیدگاه‌های مختلفی وجود دارد؛ اما آنچه که ما اجازه رخ دادنش را نخواهیم داد، صدمه دیدن روابط عالی ما با آمریکا که نزدیک‌ترین هم‌پیمان ما در جهان به شمار می‌رود، به واسطه هر نوع اخلالی است".

 

پیش‌تر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتش مقابل خبرنگاران اعلام کرد که داروک، به بریتانیا نیز خوب خدمت نکرده است.

 

دولت ترزا می خطاب به آمریکا: افشای پیام سفیر انگلیس، "مایه تاثر" است

 افشای پیام محرمانه کیم داروک، سفیر انگلیس در آمریکا توسط روزنامه دیلی میل، باعث رنجش خاطر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شده است و بریتانیا بر آن شده است تا عامل افشای این پیام‌ها را پیدا کند.

 

سخنگوی ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا اعلام کرده است که طی صحبت با مقامات واشنگتن، دولت بریتانیا دیدگاهش را درخصوص غیر قابل پذیرش بودن افشای محتوای پیام سفیر اعلام کرده است.

 

وی به گزارشگران اعلام کرد: "البته که این موضوع، مایه تأثر است".

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------