هشدار جانسون به نمایندگان محافظه‌کار: در صورت مخالفت با برگزیت، از حزب اخراج می‌شوید



اخبار,اخبار بین الملل,بوریس جانسون
نخست وزیر بریتانیا که مصمم به نهایی کردن خروج کشورش از اتحادیه اروپا است یکروز پیش از آغاز به کار پارلمان به نمایندگان حزب محافظه کار هشدار داد در صورت مخالفت با برگزیت بدون توافق از این حزب اخراج خواهند شد.

به گزارش ایلنا به نقل از یورونیوز، تهدید «بوریس جانسون» نخست‌وزیر بریتانیا که یک روز پیش از آغاز رسمی فعالیت پارلمان بریتانیا و پس از اتمام تعطیلات تابستانی مطرح شده است، نشان می‌دهد که جانسون تا چه حد نسبت به مانع‌تراشی بر سر «برگزیت سخت» نگران و خشمگین است.

 

بر اساس گزارش رسانه‌های بریتانیایی گروهی از نمایندگان پارلمان درصدد به اجرا گذاشتن فوری طرحی هستند که دست بوریس جانسون برای خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا را خواهد بست.

نمایندگان مجلس عوام از روز سه‌شنبه فعالیت خود را از سر می‌گیرند و این مجلس تنها پس از چند روز فعالیت تا چهاردهم اکتبر، دو هفته مانده به مهلت نهایی اجرایی شدن برگزیت در تاریخ ۳۱ اکتبر تعطیل خواهد شد.

 

تعلیق فعالیت پارلمان، ابتکاری که از سوی بوریس جانسون برای ناکام گذاشتن تلاش مخالفان برگزیت سخت در پیش گرفته شد و همراهی ملکه الیزابت دوم را نیز به همراه داشت با مخالفت و انزجار اپوزیسیون روبه‌رو شده است.

 

معترضان به سیاست‌های نخست‌وزیر جدید بریتانیا و مخالفان خروج بدون توافق از اتحادیه اروپا این اقدام بوریس جانسون را تلاش برای ایجاد محدودیت و بستن دهان منتقدان توصیف کرده‌اند.

 

جانسون که همدستی نمایندگان حزب محافظه‌کار با اپوزیسیون را برای مانع‌تراشی بر سر «برگزیت سخت» بر نمی‌تابد، حالا دست به تهدید شده و به هم حزبی‌های شورشی هشداد داده است که در صورت همراهی با این طرح، از حزب اخراج خواهند شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------