آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

انگلیس: ایران با حمایت از حماس، حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا…

دومین شکست جانسون از پارلمان/ تصویب طرح ممانعت از برگزیت بی‌توافق؛ رد برگزاری انتخابات زودهنگام



اخبار,اخبار بین الملل,پارلمان انگلیس
پارلمان انگلیس شامگاه چهارشنبه در دومین ضربه به دولت این کشور با طرح ممانعت از «برگزیت بدون توافق» را به تصویب رساند.

به گزارش فارس، نمایندگان پارلمان انگلیس روز چهارشنبه در دومین ضربه به دولت نخست‌وزیر «بوریس جانسون» طرح ممانعت از «برگزیت بدون توافق» را به تصویب رساندند. 

 

این دومین شکست برای آقای جانسون ظرف کمتر از ۲۴ ساعت محسوب می‌شود.   نمایندگان پارلمان انگلیس بامداد امروز (چهارشنبه) در اولین گام از تصویب همین طرح، طرح دیگری را به تصویب رساندند که خواستار واگذاری کنترل روند «برگزیت» به نهاد قانونگذار در انگلیس است. 

 

تصویب این طرح به معنی آن است که بوریس جانسون ملزم خواهد بود در صورت نرسیدن به توافق با اتحادیه اروپا ضرب‌الاجل خروج از این اتحادیه را بار دیگر تمدید کند. 

 

بوریس جانسون اعلام کرده قصد دارد به هر قیمتی در تاریخ ۳۱ اکتبر کشورش را از اتحادیه اروپا خارج کند. او گفته اقدام پارلمان در ممانعت از خروج بدون توافق را سنگ‌اندازی در مذاکرات انگلیس با اتحادیه اروپا می‌داند. 

 

یک مقام دولت انگلیس دوشنبه گفته بود در صورتی که نمایندگان پارلمان طرح ممانعت از خروج بدون توافق را تصویب کنند، جانسون روز ۱۴ اکتبر انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد.

 

طرح ممانعت از برگزیت بدون توافق جانسون را ملزم می‌کند که یا با اتحادیه اروپا در مورد نحوه خروج به توافقی مدون برسد یا بار دیگر ضرب‌الاجل خروج را به تعویق بیاندازد. 

 

پارلمان انگلیس برگزاری انتخابات زودهنگام را رد کرد

تلاش «بوریس جانسون» نخست وزیر انگلیس برای برگزاری انتخابات زودر پارلمانی بی‌نتیجه ماند و در حالی که دولت به ۴۳۴ رأی نیاز داشت ولی فقط توانست ۲۹۸ نماینده رأی موافق را بدست بیاورد.

 

در پی تصویب طرح ممانعت از «برگزیت بی‌توافق» در مجلس عوام انگلیس، نخست‌وزیر این کشور اعلام کرده بود که روز ۱۵ اکتبر انتخابات زودهنگام برگزار خواهد کرد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------