آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

انگلیس: ایران با حمایت از حماس، حوثی‌های یمن و حزب‌الله لبنان موجب بی‌ثباتی در منطقه می‌شود

دیوید کامرون، وزیر خارجه انگلیس روز دوشنبه و در اظهاراتی گفت «پیشنهاد سخاوتمندانه‌ای» برای آتش‌بس ۴۰ روزه در غزه در مقابل آزادی اسرا…

استعفای 5 عضو شورای استانداری نجف



اخبار,اخبار بین الملل,استعفای 5 عضو شورای استانداری نجف
5 عضو شورای استانداری نجف اشرف در پاسخ به خواست تظاهرات‌کنندگان، استعفا کردند.

به گزارش فارس، در پی تداوم تظاهرات‌های مردمی در استانهای مختلف عراق، امروز (دوشنبه 28 اکتبر)،پنج عضو دیگر شورای استانداری نجف اشرف، استعفا کردند.

 

به نوشته پایگاه خبری «السومریة»، «عباس جبر»،  «وسام الزجراوی»، «امین الغزالی»، «رزاق شریف» و «عاصفة الیاسری» ضمن استعفا از عضویت شورای استانداری نجف، به طور مکتوب خواستار انحلال شورای استانداری در پاسخ به خواست تظاهرات‌کنندگان شدند.

 

 «فائز شعبان» عضو استانداری استان نجف، نیز چند روز پیش استعفا کرده بود.

 

پارلمان عراق نیز قرار است مسئله توقف فعالیت شوراهای استانداری به درخواست تظاهرات‌کنندگان را که از سوی هیأت دولت نیز تایید شده، بررسی کند.

 

دومین دور از تظاهرات مردمی عراق در اعتراض به بیکاری، فساد در بین مسئولان و شرایط نابسامان اقتصادی و معیشتی از جمعه پیش آغازشده است و تاکنون موجب شده تا شماری از نمایندگان پارلمان و اعضای شورای استانداری‌ها استعفاء کنند.

 

«رائد فهمی» و «هیفاء الامین» دو نماینده حزب کمونیست عراق، طی بیانیه‌ای مشترک که امروز (دوشنبه 28 اکتبر) در خبرگزاری «آناتولی» منتشر شد، مدعی شدند که یکی از دلایل استعفایشان، تکیه دولت به کشتار عامدانه برای حفظ قدرت است.

 

این دو نماینده با اشاره به ناتوانی دولت و پارلمان در پاسخگویی به مطالبات تظاهرات‌کنندگان اعلام کردند که در کنار معترضان می‌مانند. حزب کمونیست عراق، تنها همین دو کرسی را در پارلمان داشت که  در انتخابات پارلمانی عراق، با ائتلاف سائرون به رهبری «مقتدی صدر» همپیمان شده بود.

 

گفته می‌شود که «حسن عاقولی» دیگر نماینده ائتلاف سائرون است که در حمایت از مطالبات تظاهرات‌کنندگان، استعفا کرده است.

 

«طه الدفاعی»، نماینده پارلمان عراق از ائتلاف «النصر» به رهبری «حیدر العبادی» نیز  استعفا و طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به جای آنکه احزاب حاکم در کشور، به عراقی‌های مظلوم اهتمام ورزند و برای آنها آسایش را فراهم سازند و از عزت آن حمایت کنند، در حال رقابت برای تقسیم قدرت و غنائم هستند.

 

پیشتر و در روز نخست تظاهرات در دور نخست، اول اکتبر گذشته، مزاحم التمیمی، نماینده بصره، استعفا کرده بود.

 

«حکیمه الشبلی» عضو استانداری الدیوانیه نیز به دلیل اعتراض‌ها، از منصب خود، استعفا کرده‌ است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------