آخرین اخبار بین الملل

حمله تروریستی به مسکو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل

مقام روسی: مهاجمان حمله تروریستی مسکو تا آخر عمر در محفظه‌ای شبیه به تابوت با ابعاد ۴ در ۶ متر خواهند بود

دبیر اجرایی کمیسیون نظارت عمومی روسیه از مجازاتی بسیار سخت برای عاملان حمله تروریستی به حومه مسکو خبر داد. به گزارش مهر به نقل از تاس،…

دسترسی به محتوای مکالمات تلفنی ترامپ ممنوع شد



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ
کاخ سفید دسترسی مقام‌ های دولتی به محتوای مکالمات تلفنی "دونالد ترامپ" رئیس‌ جمهوری آمریکا با رهبران خارجی را محدود کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه سی ان ان، ‌ منابع مطلع اعلام کردند که نسخه این مکالمات در اختیار تعداد محدودتری از مقام های آمریکایی قرار می گیرد.

 

یک مقام کاخ سفید در مورد تصمیم جدید گفت: هیچ کس اجازه دستیابی به این مکالمات را ندارد.

 

چند مقام آمریکایی به سی ان ان گفتند که وقتی ترامپ با رهبران جهان صحبت می کند، ‌تنها تعداد گزینش شده ای روی خط هستند و فهرست این افراد را "رابرت اوبرایان" مشاور امنیت ملی آمریکا تائید می کند.

 

پیش از این، در دولت فعلی آمریکا و در جریان زمامداری روسای جمهوری قبلی این کشور، تعداد بیشتری از مقام ها اجازه گوش دادن به این مکالمات را داشتند که از جمله آنها مشاوران مجرب بودند.

 

این تصمیم پس از افشای تماس تلفنی چند ماه پیش ترامپ با "ولودیمیر زلنسکی" رئیس جمهوری اوکراین از سوی یک افشاگر، اتخاذ شد. این افشاگری، روند تحقیقات در مورد استیضاح ترامپ را کلید زد.

 

در همین حال، به دنبال تصویب اتهامات ترامپ در مورد "سوء استفاده از قدرت" و "کارشکنی در کار کنگره"، مجلس نمایندگان هفته جاری رای گیری تاریخی استیضاح رییس جمهوری آمریکا را پیش خواهد برد.  

اتهامات ترامپ عصر جمعه با ۲۳ رای مثبت دموکرات‌ ها و ۱۷ رای مخالف جمهوریخواهان در کمیته قضایی مجلس نمایندگان تصویب شد.  

 

این آرا نشان می‌ دهد که روند استیضاح ترامپ شکاف عمیقی میان نمایندگان ایجاد کرده است، زیرا هیچ یک از نمایندگان جمهوریخواه در کمیته قضایی مجلس نمایندگان حاضر نشدند به اتهامات ترامپ رای مثبت دهند و نمایندگان دموکرات نیز به این موضوع رای منفی ندادند.  

 

دموکرات‌ ها با استناد به نظر شاهدان متعددی که در کمیته اطلاعات و کمیته قضایی حضور یافتند، تماس تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین و گروکشی کمک‌ های نظامی مصوب کنگره به کی‌یف، ‌در ازای انجام تحقیقات درباره هانتر بایدن (پسر جو بایدن) از سوی اوکراین را مصداق سوءاستفاده ترامپ از قدرت و همچنین کشاندن پای یک کشور خارجی به انتخابات داخلی آمریکا دانستند.  

در مقابل جمهوریخواهان کوشیدند این اتهامات را کم رنگ جلوه دهند و بگویند برخلاف آنچه که قانون اساسی برای استیضاح مطرح کرده است، همچون رشوه و خیانت، تلاش دموکرات‌ ها نمی‌تواند عاملی برای استیضاح ترامپ محسوب شود.  

 

جمهوریخواهان با وجود آنکه می‌دانستند در این مرحله شانسی برای غلبه بر رقیب ندارند، اما تمام اصلاحات را به رای گیری کشاندند.

 

دموکرات‌ ها اقدام ترامپ در ماجرای اوکراین گیت را برای منافع شخصی تعبیر کردند و گفتند که هیچ کس نباید بالاتر از قانون باشد و اقدام ترامپ، تهدید دموکراسی ایالات متحده بوده، اما جمهوریخواهان این اتهامات را با این ادعا که ترامپ به دنبال مبارزه با فساد بوده است، رد کردند.  

 

دموکرات‌ ها درباره کارشکنی در کار کنگره هم ترامپ را متهم کردند که اجازه نداده اسناد و شاهدان برای بررسی و ادای شهادت به کنگره بیایند و حتی به احضاریه‌ها هم توجه نشده است اما جمهوریخواهان، کارشکنی را متوجه دموکرات‌ها دانستند که نمی‌گذارند رئیس جمهوری به فعالیت اصلی خود بپردازد و وقت قانون‌گذاری کنگره را هم تلف کرده‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------