آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

آژیر خطر پایگاه آمریکا در نزدیکی مرزهای کره شمالی به صدا درآمد



اخبار,اخبار بین الملل,پایگاه آمریکا در نزدیکی مرزهای کره شمالی
همزمان با افزایش تنش در روابط واشنگتن و پیونگ یانگ، آژیر هشدار قرمز پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای کره شمالی به صدا درآمد.

به گزارش مهر به نقل از ایندیپندنت، آژیر هشدار خطر یک پایگاه نظامی آمریکا در نزدیکی مرزهای کره شمالی به صدا درآمد.

 

اگرچه به صدا درآمدن آژیر خطر در این پایگاه نظامی به معنای وضعیت خطر و قرمز است، اما همزمان اعلام شده صدای آژیر هشدار در پایگاه نظامی مذکور به صورت اشتباهی و در نتیجه اشتباه انسانی صورت گرفته است.

 

«مارتین کرایتون»، افسر روابط عمومی پایگاه نظامی آمریکا در منطقه مرزی کره جنوبی و کره شمالی اعلام کرده تمام واحدهای نظامی منطقه را از انتشار اشتباهی آژیر خطر مطلع ساخته است.

 

اعلام آژیر خطر در منطقه پرتنش شبه جزیره کره تنها چند روز پس از آن صورت می‌گیرد که  شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن گفته بود: اخبار منتشر شده درباره شلیک یک موشک از سوی کره شمالی به آب‌های شرقی ژاپن درست نیست.

 

شبکه خبری ان.اچ.کی ژاپن همچنین با عذرخواهی بابت گزارش اشتباه خود، توضیح داد که این یک هشدار برای تمرین رسانه‌ای بوده است.

 

از سوی دیگر این هشدار خبری در حالی منتشر شده است که ایالات متحده و متحدان شرق آسیایی پس از آنکه پیونگ یانگ اوایل ماه جاری میلادی هشدار داد که برای واشنگتن یک هدیه کریسمس دارد، در حالتی از هشدار و آماده باش به سر می‌برند.

 

به تازگی با تداوم بن بست و ابهام در نتایج مذاکرات پیشین مقامات عالی آمریکا و کره شمالی، تنش در روابط واشنگتن و پیونگ یانگ افزایش یافته و حتی برخی منابع از افزایش پروازهای جاسوسی آمریکا برای رصد دقیق‌تر فعالیت‌های کره شمالی خبر داده‌اند.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------