تداوم اعتراضات در لبنان/ ۷۰ معترض در بیروت زخمی شدند



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات در لبنان
در جریان درگیری یکشنبه شب میان جوانان معترض به وضع موجود و نیروهای نظامی و انتظامی در مرکز بیروت، ۷۰ تن از معترضان زخمی شدند.

به گزارش ایرنا، سازمان صلیب سرخ لبنان در بیانیه ای اعلام کرد ۱۲ گروه از نیروهای صلیب سرخ ۳۰ تن از مجروحان را به بیمارستان منتقل و ۴۰ نفر دیگر را سرِ پایی درمان کردند.  

 

پایگاه خبری لبنان ۲۴ گزارش کرد: ایهاب العقده خبرنگار تلویزیون الجزیره قطر و محمد السمره عکاس و فیلمبردار تلویزیون الجدید لبنان هنگام پوشش تصویری ناآرامی بیروت در میدان النجمه نزدیک ساختمان مجلس ملی در مرکز این شهر با گلوله های مشقی و پلاستیکی نیروهای نظامی لبنان از ناحیه پا مجروح شدند.

 

در ششمین روز از «هفته ی خشم» و نود و پنجمین روز از آغاز جنبش اعتراضی مردم لبنان، صدها جوان معترض یکشنبه شب به میدان های النجمه، الشهدا، ریاض الصلح و خیابان الحمراء در مرکز بیروت بازگشتند و نیروهای نظامی و انتظامی برای پراکنده کردن آنان از باتون، خودروهای آب پاش، گاز اشک آور، تیرهای هوایی و گلوله های پلاستیکی استفاده کردند.

 

این نیروها پیش از آغاز درگیری با بلندگو از معترضان خواستند تظاهرات و تجمع مسالمت آمیز خود را به اَعمال خشونت آمیز از جمله سنگ پراکنی، راه بندان و آتش زدن لاستیک و سطل های زباله تغییر ندهند در غیر این صورت ناچارند مطابق قانون با آنان رفتار کنند.

 

در این ارتباط قرار است عصر فردا (دوشنبه) شورای امنیتی لبنان به ریاست «میشل عون» رییس جمهوری با حضور الیاس بوصعب وزیر دفاع، ریا الحسن وزیر کشور و فرماندهان ارتش و نیروهای نظامی و امنیتی در کاخ بعبدا در شرق بیروت تشکیل جلسه دهد.

 

خبرگزاری ملی لبنان با اعلام این خبر، افزود: هدف از این جلسه بررسی تازه ترین وضعیت امنیتی لبنان و ارایه راه حل برای کاهش تنش ها و درگیری ها است.

 

در درگیری های پنج روز گذشته تاکنون در مرکز بیروت ده ها معترض بازداشت و یک روز پس از ان آزاد و صدها تَن زخمی شده اند.

 

 

تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

سایر خبرهای داغ

    ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

    ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------