آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

پمپئو کشورهای مخالف آمریکا را به نقض حقوق بشر متهم کرد



اخبار,اخبار بین الملل,پمپئو
وزیر خارجه آمریکا که با اعمال تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران مرتکب جنایت‌آمیزترین نقض حقوق بشر شده‌اند، چین، ایران، ونزوئلا و کوبا را به نقض حقوق بشر متهم کرد.

به گزارش ایرنا، مایک پمپئو روز چهارشنبه به مناسبت ارائه گزارش سالانه حقوق بشر آمریکایی افزود: امسال هم حقوق بشر در هسته مرکزی اموری است که مورد مداقه قرار می دهیم. هیچ چیزی مهم تر از شرافت وکرامت انسانی نیست.

 

وی با بیان اینکه امیدوارم در چهارم ژوئیه امسال هم بتوانم گزارش دیگری در این زمینه ارائه دهم، ادامه داد: نقض حقوق بشر در چین، ایران، ونزوئلا و در کوبا اتفاق می افتد. حزب کمونیست چین با فناوری بالا، ناراضیان بالقوه را تحت نظارت قرار می دهد.

 

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: این لکه‌ای بر تاریخ این قرن است که سعی می کنند روزنامه نگاران و شهروندان را تحت فشار قرار دهند.

 

پمپئو به یکی از جانباختگان اعتراضات آبان ماه هم اشاره کرد و گفت: نقض حقوق بشر در ایران هم رایج است. حدود چند ماه پیش در ۱۹ دسامبر درباره یکی از مخالفان ایران صحبت کردم.

 

وی با این ادعا که "حکومت ایران حقوق آنها را درباره اعتقادات مذهبی سلب کرده است"، مدعی شد: وقتی خواستند مراسم خاکسپاری انجام دهد، همه شرکت کنندگان دستگیر شدند اما ما در کنار آنها می ایستم و برای آزادی آنها تلاش می کنیم.

 

وزیر خارجه آمریکا همچنین برای پوشاندن ناکامی سیاست خود در تغییر رژیم در ونزوئلا، دولت مشروع و قانونی نیکلاس مادورو را ناقض حقوق بشر دانست و تاکید کرد در کنار همه کسانی که به مخالفت با این دولت ادامه دهند، ایستاده‌اند.

 

دولت دونالد ترامپ، نزدیک به یکسال است که از خوان گوایدو رئیس جمهوری خودخوانده ونزوئلا حمایت می‌کنند اما به جز راهزنی اقتصادی که ابزار قدیمی آمریکایی‌ها محسوب می‌شود، ره به جایی نبرده اند.

 

در این نشست، رابرت دسترو معاون وزیر خارجه آمریکا در امور دموکراسی، حقوق بشر و کار هم این گزارش طولانی را تشریح کرد و گفت این موارد تنها برای آن است که مردم هر کشوری بدانند که چه می گذرد.

 

وی که به بی اثر بودن این گزارش و اقدامات اعتراف کرد، در پاسخ به سوالی درباره قتل فجیع جمال خاشقچی روزنامه نگار منتقد حاکمان فعلی سعودی گفت: ما برخی از افراد را تحت ممنوعیت ورود به آمریکا قرار دادیم اما تحقیقات ادامه دارد و باید موارد زیادی روشن شود.

 

واشنگتن گزارش حقوق بشری خود علیه ایران را منتشر کرد

وبگاه وزارت خارجه آمریکا با انتشار گزارشی تحت عنوان «گزارش سالانه حقوق بشر» که مربوط به سال ۲۰۱۹ عنوان شده، اتهامات خود علیه ایران را تکرار کرد.

 

در این گزارش وزارت خارجه آمریکا در ادعایی، تهران را به نقض حقوق زنان و اقلیت‌ها و سرکوب مخالفان متهم کرده است.

 

آمریکا در گزارش مغرضانه و ضدایرانی خود همچنین اداعا کرده است که اعدام‌ها در ایران مطابق با استاندارهای قانونی بین‌المللی نیست.

 

همچنین وزارت خارجه در گزارش تازه و ساختگی خود، با مداخله در امور داخلی ایران به مسائل آبان ماه در ایران اشاره کرده و آماری ثابت نشده از تحولات آن زمان را به نقل از رویترز مورد استناد قرار داده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------