اعلام آمادگی طالبان برای همکاری با سازمان‌های جهانی در مبارزه با کرونا



اخبار,اخبار بین الملل,طالبان
گروه طالبان در اعلامیه‌ای درباره بیماری کرونا،‌ وعده داده که برای سازمان‌های امدادرسان و بهداشتی بین‌المللی،‌ زمینه فعالیت در مناطق تحت کنترل این گروه فراهم خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، این اعلامیه تلویحاً از سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهد در زمینه کنترل بیماری کرونا،‌ به مناطق تحت کنترل طالبان هم کمک کنند.

 

ذبیح‌الله مجاهد،‌ سخنگوی طالبان در این اعلامیه نوشته است: "ادارات جهانی صحی و بشری در مناطق زیر کنترل ما نیز نقش خود را در رسانیدن مواد، ادویه (دارو) و کمک‌های مورد نیاز ادا کنند؛ ما برای‌شان کاملا زمینه‌سازی می‌کنیم تا آمد و رفت‌شان مصون باشد".

 

به گزارش بی.بی.سی گروه طالبان اوایل امسال (خورشیدی)‌ فعالیت کمیته بین‌المللی صلیب سرخ و سازمان جهانی بهداشت را در مناطق تحت کنترلش در افغانستان ممنوع اعلام کرد؛‌ محدودیت فعالیت صلیب سرخ در مناطق تحت کنترل طالبان،‌ ۹ ماه پس از آن و در پی تفاهمی در قطر،‌ برطرف شد.

 

در اعلامیه گروه طالبان درباره بیماری کرونا همچنین ضمن دعوت به دعا و استغفار و توکل به خدا،‌ به مردم توصیه شده به رهنمودهای پزشکان و سازمان‌های بهداشتی عمل کنند.

 

طالبان همچنین بازرگانان و کاسبان را از احتکار و گران‎فروشی برحذر داشته است.

 

روز گذشته،‌ سهیل شاهین، سخنگوی دفتر طالبان در قطر به سازمان‌های امداد بهداشتی جهان و همچنین سازمان جهانی بهداشت،‌ "در مورد آمادگی، همکاری و هماهنگی برای جلوگیری از ویروس کرونا" اطمینان داد.

 

او همچنین از سازمان‌های جهانی فعال در زمینه بهداشت و درمان خواست به موضوع سلامتی و بهداشت هزاران زندانی طالبان در زندان‌های افغانستان توجه کنند.

 

گروه طالبان به امکان فعالیت کارمندان وزارت بهداشت افغانستان یا سازمان‌های دولتی فعال در زمینه خدمات بهداشتی و درمانی در مناطق تحت کنترل اشاره‌ای نکرده است.

 

بر اساس آمار رسمی که وزارت بهداشت افغانستان منتشر کرده،‌ تاکنون ۲۲ تن به بیماری کرونا مبتلا شده‌اند. هرچند نگرانی‌هایی درباره امکان واقعی نبودن آمار مبتلایان به بیماری کرونا در این کشور مطرح شده است.

 

دولت افغانستان به شکل اضطراری ۲۵ میلیون دلار را به این منظور اختصاص داد و رئیس‌جمهور گفته است اگر شیوع ویروس در کشورش سرعت یابد، حکومت بودجه ملی را برای مقابله با این پدیده تعدیل و دوباره برای تصویب به مجلس نمایندگان خواهد فرستاد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------