پامپئو: هرگونه حمله به سفارت آمریکا در بغداد را بی‌پاسخ نمی‌گذاریم



اخبار,اخبار بین الملل,پامپئو
وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری گفت که این کشور هرگونه حمله به شهروندان این کشور در کنسولگری و سفارت آمریکا در عراق با بی پاسخ نخواهد گذاشت.

به گزارش فارس، «مایک پامپئو» وزیر امور خارجه آمریکا روز سه‌شنبه گفت که واشنگتن به هرگونه تهدید علیه آمریکایی‌ها پاسخ خواهد داد. 

 

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت: «اوایل فوریه گذشته 18 تن کمک‌های پزشکی به ووهان چین ارسال کردیم و واشنگتن 370 میلیون دلار به 64 کشور برای مقابله با ویروس کرونا کمک کرده است.»

 

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه گفت که واشنگتن به ارزیابی تمامی سیاست‌های خود از جمله تحریم‌‌های اعمال شده علیه برخی کشورها ادامه می‌دهد.

 

پامپئو گفت که برخی کشورها همچنان به ساخت سلاح و بمب می‌پردازند حال آنکه شهروندان این کشور از گرسنگی رنج می‌برند.

 

وی در ادامه این کنفرانس خبری مدعی شد که تحریم‌های آمریکا شامل کمک‌های پزشکی و دارویی در هر جایی از دنیا نمی‌شود.

 

وزیر خارجه آمریکا در ادامه اتهام زنی‌های خود ادعا کرد که ایران خواستار صلح در منطقه نبوده و از طریق حوثی‌ها در یمن به تهدیدات خود علیه عربستان ادامه می‌دهد.

 

وی مدعی شد: «به ایران،‌ ونزوئلا و کره‌شمالی پیشنهاد کمک دادیم و درک می‌کنیم که این چالشی بشری است و بیش از سران و دولت‌های این کشورها به دنبال کمک به شهروندان آنها هستیم.»

 

پامپئو گفت که تلاش‌های برای آرام کردن اوضاع در یمن در حال انجام بوده و امیدوار هستیم که قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل درباره این کشور اجرایی شود.

 

وزیر خارجه آمریکا گفت که واشنگتن هرگونه حمله به شهروندان این کشور در کنسولگری و سفارت آمریکا در عراق را بی پاسخ نخواهد گذاشت.

 

وی اضافه کرد که پیشرفت‌هایی در مذاکرات دولت افغانستان با طالبان در خصوص آزاد کردن اسیران بوجود آمده است.

 

پامپئو از تمامی کشورهای جهان خواست تا به اشتراک اطلاعات خود برای مقابله با شیوع ویروس کرونا بپردازند.

 

وزیر خارجه آمریکا اضافه کرد: «کالاها و موادی که کشورها برای مبارزه با ویروس کرونا نیازمند هستند تحت تحریم‌ها قرار نمی‌گیرند.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------