آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

صابرین نیوز: حمله اسرائیل به جنوب سوریه و عراق | وزارت کشور عراق وقوع انفجار در این کشور را تکذیب کرد

کانال تلگرامی صابرین نیوز بامداد جمعه گزارش داد که استان سویدا در جنوب سوریه و منطقه ای در عراق هدف حمله اسرائیل قرار گرفته است. به گزارش…

اردوغان: مقررات منع آمد و شد باز هم اعمال می‌شود/ ماکرون: شرایط ویژه در فرانسه تا ۱۱ ماه آینده تمدید می‌یابد



اخبار,اخبار بین الملل,اردوغان
رئیس جمهور ترکیه عصر روز دوشنبه در سخنرانی گفت که شنبه و یکشنبه آینده باز هم مقررات منع آمد و شد در این کشور اعمال می‌شود.

به گزارش فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه عصر روز دوشنبه گفت که در چارچوب مقابله با شیوع ویروس کرونا، مقررات منع آمد و شد پایان هفته جاری (شنبه و یکشنبه آینده) در این کشور اعمال خواهد شد.

 

وی که در سخنرانی تلویزیونی صحبت می‌کرد، افزود:‌ «ترکیه تا کنون به ۳۴ کشور کمک‌های پزشکی ارسال کرده و به ارائه کمک‌ها در روزهای آتی ادامه خواهد داد.»

 

اردوغان با اشاره به استعفای وزیر کشور گفت: «درخواست سویلو برای استعفا را رد کرده و از وی خواستم تا به وظیفه خود ادامه دهد.»

 

ماکرون: شرایط ویژه در فرانسه تا ۱۱ ماه آینده تمدید می‌یابد

«امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه روز دوشنبه گفت که نبرد با ویروس کرونا همچنان ادامه دارد اما امیدها پدیدار شده‌اند.

 

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد گفت که فرانسه برای مقابله با بحران کرونا آماده نبود.

 

رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد که طی روزهای گذشته شاهد کاهش تعداد مبتلایان به ویروس کرونا و کسانی که وارد مراقبت‌های ویژه می‌شوند، بوده‌ایم.

 

وی افزود که این کشور تولید ماسک را دوبرابر کرده و ۱۰ هزار دستگاه اکسیژن ساز خواهد ساخت.

 

ماکرون به چالشی که بیمارستان‌ها در پی سرازیر شدن انبوه بیماران به آن مواجه شده بود اشاره کرد و گفت که شیوع کرونا هنوز تحت کنترل در نیامده است.

 

رئیس جمهور فرانسه افزود که اقدامات پیشگیرانه در فرانسه موفقیت خود را اثبات کرد و باید ادامه یابد و وضعیت فوق‌العاده در این کشور تا ۱۱ ماه مه (۲۲ اردیبهشت) ادامه خواهد یافت.

 

بر اساس آخرین آمار، تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در فرانسه به بیش از ۱۳۶ هزار نفر رسیده و قربانیان این ویروس نیز به حدود ۱۵ هزار نفر رسیده است.

 

نتانیاهو: تمامی شهرها از عصر سه‌شنبه تا صبح پنجشنبه تعطیل خواهند بود

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی عصر روز دوشنبه از تعطیلی کامل تمامی شهرها و مناطق مسکونی در جریان عید پاک یهودی خبر داد.

 

وی که در یک کنفرانس خبری صحبت می‌کرد، گفت که این تعطیلی از ساعت پنج عصر روز سه‌شنبه آغاز خواهد شد و تا ساعت ۵ صبح روز پنجشنبه ادامه خواهد یافت.

 

وی از تمام ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواست تا با خانواده‌هایشان در منزل این عید را جشن گرفته و از کسی از خارج از خانه‌هایشان استقبال نکنند.

 

نخست وزیر رژیم صهیونیستی گفت که نانوایی‌ها و فروشگاه‌ها صبح پنجشنبه بازگشایی خواهند شد تا مردم بتوانند مواد مورد نیاز خود را بدون هیچگونه تجمعی تهیه کنند.

 

وی به تلاش‌ها برای تشکیل کابینه جدید نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد که تا امشب توافقی برای تشکیل کابینه حاصل شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------