سنای آمریکا علیه چین یک طرح تازه تصویب کرد



اخبار,اخبار بین الملل,سنای آمریکا
همزمان با تشدید تنش‌ها بین واشنگتن و پکن و هشدار دونالد ترامپ درباره احتمال قطع روابط آمریکا با چین، مجلس سنای ایالات متحده به بهانه حمایت از اقلیت مسلمانان چینی، یک طرح تازه تصویب کرد.

به گزارش فارس، سنای آمریکا طرحی را تصویب کرد که در آن از دولت دونالد ترامپ خواسته شده در برابر «سرکوب اقلیت مسلمانان اویغور» پاسخ قوی‌تری به چین نشان داده و تحریم‌هایی علیه مقام‌های پکن اعمال کند.

 

به نوشته رویترز، طرح سنای آمریکا که از حمایت قانونگذاران جمهوریخواه و دموکرات برخوردار است، تازه‌ترین تلاش واشنگتن برای تنبیه پکن به موازات تشدید اتهام زنی ترامپ به چین درباره ویروس کرونا بوده است.

 

«مارکو روبیو» سناتور جمهوریخواه آمریکایی این طرح را به سنا ارائه داده بود. او خواستار اعمال تحریمها علیه مقام‌های چینی مسئول در زمینه «سرکوب اویغورها و دیگر مسلمانان اقلیت در چین» شده است.

 

در طرح مصوب سنای آمریکا، کمیته اجرایی حزب کمونیست چین (پولیت بورو) به عنوان مسئول «نقض‌های فاحش حقوق بشر» علیه اقلیت مسلمانان چین شناخته شده است.

 

طرح ضد چینی سنای آمریکا با اجماع آرای قانونگذاران سنا (اکثریت جمهوریخواه و اقلیت دموکرات) تصویب و به مجلس نمایندگان ارسال شد تا پس از تصویب در این مجلس دارای اکثریت دموکرات، به کاخ سفید ارسال شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------