کره‌شمالی همسایه جنوبی را به خروج از توافقنامه نظامی تهدید کرد



اخبار,اخبار بین الملل,کره شمالی و کره جنوبی
کره شمالی تهدید کرد که اگر سئول از ارسال بروشورها توسط مردم به این طرف مرز جلوگیری نکند، از توافق‌نامه نظامی با کره جنوبی خارج می‌شود و دفتر ارتباط مرزی را تعطیل خواهد کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری فرانسه به نقل از خبرگزاری رسمی کره شمالی گزارش داد: کیم یو جونگ، خواهر کوچکتر رهبر کره شمالی با بیان این تهدیدات همچنین تأکید کرد: مقامات کره جنوبی اگر ضمن هرگونه عذرخواهی اجازه دهند که این شرایط ادامه داشته باشد، هزینه سنگینی را خواهند پرداخت.

 

تعدادی از فعالان و مردم کره شمالی که به کره جنوبی فرار کرده‌اند با ارسال بالن‌هایی حامل اعلامیه‌ها و تراکت‌های انتقادی به آن‌ سوی مرز، کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را به نقض حقوق بشر محکوم و از سیاست‌های هسته‌ای او انتقاد کرده‌اند.

 

خواهر کیم جونگ اون در حالی این سخنان را مطرح کرد که روابط بین دو کره با وجود برگزاری سه نشست در سال ۲۰۱۸ میان رهبر کره شمالی و مون جائه این، رئیس‌جمهوری کره جنوبی، بسیار سرد شده‌ است.

 

کیم یو جونگ همچنین مردم کره شمالی که به کره جنوبی پناهنده شده‌اند را " آشغال" و "سگ‌های حرامزاده آشغال" توصیف کرد که به وطن خود خیانت کرده‌اند و بیان کرد، زمان آن رسیده بود که صاحبانشان (در اشاره به دولت کره جنوبی) پاسخگو باشند.

 

وی در عین حال تهدید کرد که دفتر ارتباط مرزی را ببندد و از توافق‌نامه نظامی که در سال ۲۰۱۸ طی سفر مون جائه این به پیونگ یانگ امضا شده بود تا تنش‌ها در مناطق مرزی را کاهش دهد، خارج شود.

 

خواهر ارشد کیم جونگ اون همچنین تهدید کرد که پروژه‌های اقتصادی میان دو ملت را کاملا متوقف کند. در میان این پروژه‌ها پارک صنعتی بین دو کره "کائه‌سونگ" و بازدید از کوه "کومگانگ" قرار دارد که فعالیت‌های آنها که برای پیونگ یانگ سودآور هستند، چندین سال به دلیل تحریم‌ها علیه کره شمالی به دلیل برنامه هسته‌ای و موشکی این کشور متوقف شده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------