روسیه رزمایش ناتو را با شبیه‌سازی حمله موشکی پاسخ داد/ مجهز شدن روش ها به تجهیزات مقابله با موشک‌های «اَبَرفراصوت»



اخبار,اخبار بین الملل,تجهیزات نظامی روسیه
ناوگان بالتیک نیروی دریایی روسیه، رزمایش مشترک ناتو را با شبیه سازی حمله موشکی با استفاده از موشک‌های «اسکندر» پاسخ داد.

به گزارش فارس، نیروهای دفاع ساحلی متعلق به ناوگان «بالتیک» نیروی دریایی روسیه امروز یکشنبه با استفاده از موشک‌های «اسکندر»، حمله‌ای موشکی را شبیه‌سازی کردند.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، ناوگان بالتیک در بیانیه‌ای نوشت، شبیه‌سازی حمله موشکی متعارفی با استفاده از واحدهای تاکتیکی عملیاتی اسکندر انجام شد.

 

در این بیانیه آمده است: «فعالیت‌های تمرینی ناوگان بالتیک در مقابل رزمایش دریایی "بالتاپ ۲۰ ناتو" در دریای بالتیک صورت گرفت. به تقویت هماهنگی خدمه و یگان‌ها، مهارت‌های حرفه‌ای کارکنان هنگام حرکت در مناطق تعیین شده و استتار خودروهای نظامی توجه ویژه‌ای شد».

 

در این رزمایش، نیروی دریایی روسیه اهدافی فرضی نظیر پایگاه‌های پرتاب موشک، پایگاه‌های هوایی نظامی، اهداف محافظت‌شده و مقرهای فرماندهی دشمن را نابود کردند.

 

علاوه بر این، یگان‌های رزمی، اجرای عملیات در شرایط شبیه سازی آلودگی شیمیایی و رادیواکتیو را نیز تمرین کردند.

 

این اقدام در پاسخ به رزمایش مشترک نیروهای «پیمان آتلانتیک شمالی» (ناتو) در دریای بالتیک که از ۷ ژوئن (۱۸ خرداد) آغاز شده و تا ۱۶ ژوئن (۲۷ خرداد) نیز ادامه خواهد داشت، ترتیب داده شد.

 

از سوی دیگر آمریکا و لهستان نیز در حال انجام رزمایش مشترک جداگانه‌ای با حضور ۴ هزار نیروی آمریکایی و ۲ هزار نیروی لهستانی هستند که از ۵ ژوئن آغاز شده و تا ۱۹ ژوئن ادامه خواهد داشت.

 

پوتین: روسیه به تجهیزات مقابله با موشک‌های «اَبَرفراصوت» مجهز می‌شود

اخبار,اخبار بین الملل,تجهیزات نظامی روسیه

رئیس جمهور روسیه روز یکشنبه از توانمندی کشورش برای مقابله با موشک‌های ابر فراصوت کشورهای متخاصم خبر داد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز» به نقل از خبرگزاری «ریا نووستی» «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه  در این زمینه گفت که کشورش در حال ساخت و توسعه تجهیزاتی برای مقابله با موشک‌های ابرفراصوت کشورهای دیگر است.

 

پوتین گفت: «در برهه‌ای که کشورهای مطرح جهان چنین جنگ افزارهایی دارند، ما هم به احتمال زیاد تجهیزاتی برای مقابله با موشکم‌های ابر فراصوت خواهیم داشت.»

 

روسیه پیشتر از ساخت رادار جدید سه بعدی با قابلیت شناسایی اهداف ابرفراصوت و مجهز به سامانه جنگال و آزمایش موفق بر جنگنده نسل پنجم خود خبر داده بود.

 

مدیر شرکت «روسوبورو اکسپورت» با اعلام ساخت این رادار گفت که اینک در حال بازاریابی برای این محصول جدید است. این رادار جدید با نام «59N6-TE» طبق گفته سازندگانش میتواند اهداف ابرفراصوت را در مسافت 450 کیلومتری و ارتفاع 200 کیلومتری شناسایی کند.

 

این رادار سه بعدی برد متوسط و بلند قادر به شناسایی اهداف با سرعت 8 هزار کیلومتری و فاصله 450 کیلومتری و تا ارتفاع 200 کیلومتری است و مجهز به قابلیت عملیات جنگال است.  این رادار قادر به شناسایی موشکهای ضد رادار و مجهز به سامانه هشدار سریع به خدمه خود است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------