آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

آمادگی اسرائیل برای عملیات رفح؛ برپایی چادرهای اسکان در خان‌یونس

تصاویر ماهواره‌ای شرکت «مکسار تکنولوژیز» نشان می‌دهد اردوگاه‌هایی با چادرهای سفید به‌ تازگی در منطقه «خان یونس»، در پنج ‌کیلومتری رفح، برپا…

واکنش چین به محکومیت قانون امنیت ملی هنگ‌کنگ توسط گروه ۷



اخبار,اخبار بین الملل,چین و هنگ کنگ
ابرقدرت‌های گروه ۷ به شدت از چین خواستند تا درباره قانون بحث برانگیز امنیت ملی در هنگ کنگ بازنگری کند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، کشورهای عضو گروه ۷ با درخواست از چین برای بازنگری در قانون امنیت ملی در هنگ کنگ اعلام کردند که این قانون، خودمختاری که موجب پیشرفت این منطقه شده است را به خطر می‌اندازد.

 

در بیانیه‌ای که وزرای امور خارجه گروه ۷ (آمریکا، کانادا، ژاپن، فرانسه، انگلیس، ایتالیا و آلمان) منتشر کردند، آمده است: ما بسیار نگران این هستیم که این قانون ممکن است حقوق اساسی و آزادی تمامی مردم را کم و تهدید بکند.

 

این بیانیه در حالی منتشر شده است که مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا که ریاست گروه ۷ را در سال جاری برعهده دارد روز چهارشنبه در هاووایی با یانگ جیچی یکی از مقامات عالی رتبه حزب کمونیست چین در امور سیاست خارجی درباره تنش‌های میان پکن و واشنگتن دیدار داشته است.

 

در واکنش به بیانیه گروه ۷ امروز (پنج‌شنبه) چین این بیانیه را رد کرد. هماهنگ کننده ارشد سیاست خارجی چین در بیانیه‌ای که توسط وزارت خارجه چین منتشر شد به این بیانیه واکنش نشان داد و اظهار کرد: پکن کاملا بیانیه گروه ۷ درباره هنگ کنگ را تکذیب می‌کند. برنامه پکن برای قانون امنیت ملی هنگ کنگ در واکنش به اعتراضات گستره سال ۲۰۱۹ در این منطقه خودمختار علیه نفوذ دولت مرکزی است که موجب به وجود آمدن خشونت‌های زیادی در این منطقه شده است.

 

این طرح که هنوز تکمیل نشده و در پارلمان چین در دست بررسی است، قصد دارد تا فعالیت‌های جدایی‌طلبانه، تروریستی، خرابکارانه و یا دخالت‌های خارجی در منطقه خودمختار هنگ کنگ را تحت مجازات قرار دهد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------