ترکیه: هر جنگنده اماراتی که وارد حریم دریایی ما شود، سرنگون خواهد شد



اخبار,اخبار بین الملل,تهدید ترکیه علیه امارات
یک مقام ترکیه‌ای هشدار داد که جنگنده‌های اماراتی در صورت ورود به حریم دریایی ترکیه در جریان مانور مشترک با یونان، هدف قرار خواهند گرفت.

به گزارش فارس، در ادامه روابط پر تنش میان ترکیه و امارات، روز گذشته (پنجشنبه) دولت ابوظبی ۹ فروند هواپیمای نظامی برای رزمایش مشترک با یونان به دریای مدیترانه اعزام کرد. یونانی که خود سال‌هاست در تنش با ترکیه به سر می‌برد.

 

در این راستا، یک مقام دولتی ترکیه بدون ذکر نام خود به روزنامه القدس العربی گفته است که اگر جنگنده‌های اماراتی به حریم دریایی ترکیه یا اطراف کشتی «عروج رئیس» که در نزدیکی جزیره «کرت» مشغول حفاری است، نزدیک شوند، بی تردید هدف قرار خواهند گرفت.

 

او تأکید کرد که امارات بیش از حد و اندازه خود در حال ایفای نقش است و به قول او «با آتش بازی می‌کند.» و اگر به آب‌های ترکیه نزدیک شود، پاسخ سختی خواهد گرفت.

 

بر این مضمون از سوی بسیاری از تحلیلگران و فعالان ترکیه‌ای نیز در فضای مجازی تأکید شده است.

 

ستاد کل مشترک یونان روز پنجشنبه (دیروز) از برگزاری مانور مشترک با امارات با هدف افزایش آمادگی و توسعه قدرت جنگاوری خبر داد.

 

همراهی امارات و یونان در مقابل ترکیه در حالی است که تماس تلفنی میان وزرای دفاع امارات و رژیم صهیونیستی در روز سه شنبه، واکنش رسانه‌های ترکیه را در پی داشت و تحلیلگران ترکیه‌ای گفتند که امارات تلاش دارد در همکاری با تل آویو موضع خود را در مقابل ترکیه مستحکم کند.

 

روابط سیاسی آنکارا و ابوظبی پس از جریانات موسوم به «بهار عربی» از سال ۲۰۱۱ به این سو، تیره شده و هر کدام در یک جبهه قرار گرفته‌اند. هم اکنون کشورهای شمال آفریقا از جمله لیبی و مصر بیش از سایر مناطق شاهد صحنه رقابت دو کشور است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------