اتحادیه ‌اروپا ۲۰ نفر از دولتمردان بلاروس را تحریم کرد/ تعلیق روابط اوکراین با بلاروس



اخبار,اخبار بین الملل,اعتراضات بلاروس
مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا از توافق وزرای خارجه کشورهای عضو در خصوص تحریم ۲۰ نفر از دولتمردان بلاروس خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از خبرگزاری دویچه‌وله، وزرای خارجه ۲۷ کشور اتحادیه اروپا امروز جمعه در خصوص تحریم ۲۰ فرد مرتبط با «الکساندر لوکاشنکو» رییس‌جمهور بلاروس به توافق رسیدند.

 

«جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا با اعلام این خبر تأکید کرد که این افراد کسانی هستند که «در سطوح بالای سیاسی» بلاروس در تقلب انتخاباتی یا سرکوب معترضان سهیم بوده‌اند.

 

«جوزف بورل» در این خصوص گفت که نمی‌تواند تعداد دقیق این اشخاص و هویت آنها را آشکار کند؛ زیرا کشورهای عضو اتحادیه اروپا همچنان مشغول بررسی نام‌های دیگری نیز در این ارتباط هستند.

 

به گفته وی تعداد تحریم‌شدگان ممکن است در روزهای آینده بیشتر شود.

 

اوکراین روابط خود را با بلاروس به حالت تعلیق درآورد

«دمیترو کوله‌با» (Dmytro Kuleba) وزیر امور خارجه اوکراین در مصاحبه با کانال تلویزیونی «۱+۱» اعلام کرد که کشورش به طور موقت روابط خود را با بلاروس به حالت تعلیق درمی‌آورد.

 

وزیر امور خارجه اوکراین در این باره اعلام کرد: تحولات در بلاروس را زیر نظر داریم. برقراری روابط مجدد میان دو کشور هنگامی آغاز خواهد شد که متقاعد شویم این روابط خدشه‌ای به اعتبار سیاسی و اخلاقی اوکراین نمی‌زند.

 

«دمیترو کوله‌با» در ادامه با بیان اینکه کلیه روابط کشورش با بلاروس به حالت تعلیق در آمده است، تاکید کرد که امکان انتقال مذاکرات مینسک به منظور حل بحران دونباس در شرق این کشور نیز از این شهر به مکان دیگر وجود دارد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------