جان بولتون: نامزدها نباید دروغ بگویند/ هایکو ماس خطاب به نامزدهای انتخابات آمریکا: نفت روی آتش نریزید



اخبار,اخبار بین الملل,جان بولتون
جان بولتون، مشاور امنیت ملی سابق دونالد ترامپ که با اختلاف و کدورت کاخ سفید را ترک کرده بود، در توییتی تلویحا از ترامپ به خاطر ادعای تقلب انتقاد کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از بی.بی.سی بولتون در توییتش نوشته "ما جمهوری‌خواهان با آزمون سنجش شخصیت مواجه هستیم. همه نامزدها اگر شواهدی دارند که ادعاهایشان را تایید می‌کند، حق دارند که دنبال راه حل قانونی مناسب برای شکایاتشان باشند. اما آنها قطعا نباید دروغ بگویند. دلیل داشت که اولین رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه آمریکا 'ایب درستکار' خوانده می‌شد."

 

اشاره او به آبراهام لینکن، رئیس‌جمهور آمریکا است.

 

***

 

دولت آلمان خطاب به نامزدهای انتخابات آمریکا: نفت روی آتش نریزید

«هایکو ماس» وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه نامزدهای انتخابات جنجالی آمریکا را به آرامش و خویشتن‌داری دعوت کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، ماس در مصاحبه‌ای گفت: «آمریکا چیزی بیش از صحنه یک نمایش تک نفره است. هر کسی که به ریختن نفت بر روی آتش چنین اوضاعی ادامه دهد، غیرمسئولانه عمل کرده است».

 

وزیر امور خارجه آلمان افزود: «اکنون زمان آن است که با حفظ آرامش صبر کرد تا نتایج قطعی [انتخابات] به صورت مستقل و بدون مداخله، در دسترس قرار گیرد».

 

ماس در ادامه گفت: «درخصوص نتیجه انتخابات که هنوز مشخص نشده است، همه باید خویشتن‌داری نشان دهند. بازندگان موقر برای یک دموکراسی سالم، مهم‌تر از برندگان پر هیاهو هستند».

 

وی تأکید کرد: «با چنین برتری نزدیکی، خیلی راحت ممکن است خود را در طرف بازنده بیابید. این نشان می‌دهد چقدر مهم است که در راستای پر کردن تفرقه سیاسی تلاش شود».

 

رئیس دستگاه دیپلماسی آلمان گفت: «ممکن است آمریکا با انرژی کامل به عرصه بین‌المللی بازنگردد. جهان به آمریکایی نیاز دارد که نیرویی برای ایجاد نظم باشد نه عاملی برای هرج‌ومرج».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------