آتش‌سوزی گسترده در پایانه نفتی عربستان/ وزارت انرژی سعودی: «تروریستی» است



اخبار,اخبار بین الملل,آتش‌سوزی گسترده در پایانه نفتی عربستان
وزارت انرژی سعودی از آتش‌سوزی گسترده در پایانه نفتی نزدیک سکوی شناور شهر «جیزان» واقع در جنوب عربستان خبر داد.

به گزارش تسنیم، یک پایانه نفتی عربستان نزدیک سکوی شناور تخلیه مرکز پخش فرآورده‌های نفتی در شهر «جیزان» واقع در جنوب این کشور، دچار آتش‌سوزی گسترده‌ای شد.

 

یک منبع مسئول وزارت انرژی عربستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که آتش‌سوزی چهارشنبه شب به دنبال انهدام دو قایق بمب‌گذاری شده یمن که از بندر الحدیده فرستاده شده بود، صورت گرفت.

 

در ادامه این بیانیه که بامداد امروز جمعه ۲۳ آبان ماه منتشر شده، آمده است: آتش‎ سوزی جیزان، امنیت صادرات نفت و کمک‌رسانی سوخت و انرژی جهان را هدف قرار داده است.

 

منبع مسئول تاکید کرد که این حادثه روی خطوط کشتی‌رانی تاثیر می‌گذارد و آب‌های سرزمینی را در معرض خطر حوادث زیست محیطی فاجعه بار قرار می‌دهد.

 

مسئول سعودی افزود: حادثه آتش سوزی در پی حمله چهارشنبه شب یمنی‌ها با استفاده از دو قایق بمب‌گذاری شده و در نتیجه انهدام آن از سوی ائتلاف سعودی به وقع پیوست.

 

در بیانیه وزارت انرژی سعودی که خبرگزاری دولتی عربستان «واس» آن را منتشر کرده، این حادثه «تروریستی» اعلام شده است.

 

وزارت انرژی عربستان همچنین گفته که این اقدام «تخریبی» فقط عربستان را هدف قرار نداده، بلکه امنیت صادرات نفتی و تجارت جهانی و کل اقتصاد جهان را نشانه گرفته است.

 

در پایان بیانیه منبع مسئول وزارت انرژی عربستان سعودی آمده است: آتش سوزی مهار شده و این حادثه هیچ گونه تلفات جانی بر جای نگذاشته است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------