تحریم های آمریکا علیه چند کشور به بهانه نقض حقوق بشر/ رهبران امنیتی و اطلاعاتی انصارالله تحریم شدند



اخبار,اخبار بین الملل,آمریکا
آمریکا در اقدامی به بهانه روز جهانی حقوق بشر به اعلام تحریمهای جدید علیه ۱۷ مقام دولتی در چین و دیگر کشورهای خارجی به بهانه نقض حقوق بشر پرداخت.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری ای.ان.آی، این تحریمها همچنین اعضای نزدیک خانواده های این مقامات را هم شامل شدند.

 

مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در بیانیه ای گفت،  هوآنگ یوآنشیونگ، یک مقام ارشد پلیس چین به بهانه دست داشتن "در نقض فاحش حقوق بشر" تحریم شده است. این تحریمها همچنین مقامهایی از ال سالوادور و جاماییکا را نیز هدف گرفتند.

 

پامپئو در بیانیه خود یک قانونگذار ال سالوادوری به نام خوزه آنتونیو آلمنداریز ریواس،  را هم متهم به دست داشتن در نقض حقوق بشر از بابت قتل یک دکتر اسپانیایی در ۱۰ سپتامبر ۱۹۹۰ کرد.

 

پامپئو در توئیتی مدعی شد: ما در کنار یکدیگر اطمینان حاصل می کنیم که عوامل فاسد و ناقضان حقوق بشر هیچ پناهگاهی در حوزه ما نداشته باشند.

 

این افراد و اعضای خانواده آنها قرار است به صورت علنی و خصوصی برای این تحریمها تعیین شوند و ورودشان به آمریکا ممنوع خواهد شد.

 

آمریکا این تحریم ها را با استناد به یک قانونش به نام قانون ماگنیتسکی که به واشنگتن اجازه تحریم افراد به بهانه ارتکاب جرائم حقوق بشری یا فساد های چشمگیر میدهد اعمال کرد.

 

بر اساس گزارش میدل ایست آی آمریکا همچنین پنج عضو انصارالله یمن را نیز به همین بهانه نقض حقوق بشر تحریم کرده است.

 

به نوشته مسکو تایمز آمریکا چند شرکت و فرد مرتبط با رمضان قدیروف رهبر جمهوری چچن روسیه را هم متهم به نقض فاحش حقوق بشر کرده و مشمول این تحریم ها قرار داده است.

 

وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، شش شرکتی که به گفته این وزارتخانه تحت مالکیت یا کنترل قدیروف قرار دارند به همراه پنج فردی که به عنوان افراد نزدیک به او اعلام شده اند را در فهرست تحریم ها وارد کرده است. بنیاد احمد قدیروف، یک صندوق حوزه سرمایه گذاری و دو شرکت تابعه آن هم در فهرست این تحریمها قرار گرفته اند. احمد قدیروف که پدر رمضان قدیروف است.

 

***

 

تحریم‌های آمریکا علیه رهبران امنیتی و اطلاعاتی انصارالله

اداره نظارت بر درآمدهای خارجی در وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای مدعی شد: دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی انصارالله یمن مرتکب نقض خطرناک حقوق بشر شده و در بازداشت ظالمانه و شکنجه شهروندان نقش دارند.

 

تحریم‌های آمریکا علیه سلطان زابن، مدیر کنونی اداره تحقیقات جنائی در صنعا، عبدالحکیم الخیوانی، مدیر دستگاه امنیت و اطلاعات، عبدالرب جرفان، رئیس سابق دستگاه امنیت ملی، مطلق عامر المرانی، معاون وی و عبدالقادر الشامی، معاون مدیر دستگاه امنیت و اطلاعات سابق در دستگاه امنیت سیاسی اعمال شده است.

 

در این راستا، محمدعلی الحوثی، عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اقدام آمریکا را محکوم کرد و آن را "غیرقانونی" دانست.

 

وی گفت: هیچ قانونی وجود ندارد که آمریکا را به تحریم رهبران انصارالله مجاز کند. این اقدام مداخله بدون دلیل و نوعی تروریسم آمریکایی است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------