آغاز تخصیص آرای الکترال برای انتخاب رسمی رئیس‌جمهور آمریکا/ ۲۴۰ رأی الکترال برای بایدن و ۲۲۹ رأی برای ترامپ



اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و بایدن
رأی‌گیری در «مجمع گزینندگان» آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌جمهور این کشور بر اساس نتایج انتخابات آغاز شده است.

01:22/ نتیجه آرای الکترال تخصیص‌یافته به بایدن و ترامپ 

آخرین نتیجه آرای الکترال در مجمع گزینندگان آمریکا حاکی است جو بایدن تا این لحظه ۲۴۰ رأی الکترال و ترامپ ۲۲۹ رأی الکترال کسب کرده است.

 

از میان ۵۳۸ گزیننده رئیس‌جمهور تا این لحظه ۴۶۹ نفر رأی داده‌اند. 

 

شش ایالت میشیگان، آریزونا، جورجیا، نوادا، پنسیلوانیا و ویسکانسین، که ترامپ با شکایت‌های حقوقی سعی در تغییر نتیجه آراء آنها داشت، به بایدن رأی داده‌اند.

 

00:33/ بایدن ۵۵ رأی الکترال تا کسب ۲۷۰ ٰرأی فاصله دارد

آخرین نتیجه آرای الکترال در مجمع گزینندگان آمریکا حاکی است جو بایدن تا این لحظه ۲۱۵ رأی الکترال و ترامپ ۱۸۱ رأی الکترال کسب کرده است.

 

از میان ۵۳۸ گزیننده رئیس‌جمهور تا این لحظه ۳۹۶ نفر رأی داده‌اند.

اخبار,اخبار بین الملل,ترامپ و بایدن

 

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند روند رأی‌دهی در مجمع گزینندگان آمریکا برای انتخاب رسمی رئیس‌جمهور این کشور آغاز شده است.

 

۵۳۸ نماینده موسوم به «گزیننده‌های رئیس‌جمهور» با شرکت در جلساتی در ایالت‌های خود رأیشان را بر اساس نتایج آرای مردمی به یکی از دو نامزد انتخابات خواهند داد.

 

اولین ایالت‌هایی که رأی‌گیری در آنها از ساعت ۱۰ صبح به وقت محلی آغاز شده «ایندیانا»، «نیوهمپشایر»، «تنسی» و «ورمونت» هستند.

 

بر اساس نتایج انتخابات آمریکا انتظار می‌رود ۷ رأی الکترال ایالت‌های ورمونت و نیوهمپشایر به «جو بایدن»، نامزد حزب دموکرات و ۲۲ رأی الکترال ایندیانا و تنسی به ترامپ اختصاص یابد.

 

انتخاب رئیس‌جمهور [در آمریکا] فرایند پیچیده‌ای دارد چون این سیستم به گونه‌ای طراحی نشده که مستقیماً دموکراتیک باشد. در قانون اساسی آمریکا تصریح شده ایالت‌ها باید افرادی موسوم به «الکتور» (گزیننده) را انتخاب کنند؛ این گزیننده‌ها سپس در جلسه‌ای به نامزدی که آرای مردمی را به دست آورده رأی می‌دهند و او را به عنوان رئیس‌جمهور انتخاب می‌کنند.

 

فارس

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------