پوتین: عادی‌سازی اوضاع در قره باغ بسیار مهم است



پوتین،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور روسیه و نخست وزیر ارمنستان در دیدار امروز در مسکو پیرامون قره‌باغ و امکان ساخت نیروگاه هسته‌ای در ایروان توسط مسکو گفتگو کردند.

به گزارش مهر به نقل از رویترز، «نیکول پاشینیان» نخست وزیر ارمنستان امروز چهارشنبه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار کرد.

 

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «ولادیمیر پوتین» در این دیدار گفت: موضوعات مختلفی در این نشست مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ اما ضروری‌ترین مسئله کنونی عادی‌سازی اوضاع در قره باغ است.

 

نخست وزیر ارمنستان یز در این دیدار خطاب به رئیس جمهور روسیه گفت: حضور صلح بانان روسیه در قره باغ عامل مهمی در ثبات و امنیت منطقه است.

 

وی در ادامه از روسیه در خصوص آزادی اسرای جنگی کشورش در جریان درگیری در قره باغ و نیز ارسال واکسن کرونا ساخت مسکو به ایروان درخواست کمک کرد.

 

به گزارش آرما پرس، «نیکول پاشینیان» در دیدار با پوتین اضافه کرد: موضوعات همکاری های اقتصادی از اهمیت ویژه ای برای ما برخوردار است. امروز می ‌خواهم در خصوص امکان ساخت نیروگاه هسته‌ای جدید در ارمنستان توسط مسکو با رییس جمهور روسیه گفتگو کنم.

 

دُور جدید درگیری‌های نظامی میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان که از ششم مهر ماه سال گذشته آغاز شده بود، در آبان ماه با میانجیگری روسیه و امضای توافق صلح میان رؤسای جمهوری روسیه و آذربایجان و همچنین نخست وزیر ارمنستان به پایان رسید.

 

به موجب این توافق، ارمنستان متعهد به خروج از مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان شده بود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------