ورود دو ناو جنگی آمریکایی به دریای سیاه تا ۲۶ فروردین ماه



ورود دو ناو جنگی آمریکایی به دریای سیاه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
تلویزیون دولتی ترکیه از ورود دو فروند رزم ناو آمریکایی به آب‌های دریای سیاه تا تاریخ ۲۵ یا ۲۶ فروردین ماه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، شبکه تلویزیونی دولتی ترکیه از از ورود دو ناو جنگی آمریکایی به دریای سیاه در تاریخ ۱۴ الی ۱۵ آوریل (۲۵ یا ۲۶ فروردین ماه) به دریای سیاه خبر داد.

 

بنا بر خبر اعلام شده از سوی شبکه تلویزیونی NTV ترکیه، دو ناو جنگی آمریکایی «روزولت» و «دوناد کوک» قرار است در تاریخ‌های اعلام شده از تنگه بسفر در ترکیه عبور کرده و وارد آب‌های دریای سیاه شوند.

 

لازم به ذکر است پیشتر یک منبع آگاه در وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده بود که واشنگتن عبور این دو ناو جنگی از تنگه بسفر و ورود آنها به دریای سیاه را به دولت این کشور اعلام کرده است. همچنین وزارت خارجه ترکیه اعلام کرده که این دو ناو جنگی تا تاریخ ۴ الی ۵ ماه مه میلادی در دریای سیاه مستقر خواهند بود.

 

بنا بر ادعای آمریکا، عبور این دو ناو جنگی از تنگه‌های بسفر و داردانل بر اساس پیمان منوترو انجام خواهد شد. این در حالیست که بر اساس پیمان مونترو که در سال ۱۹۳۶ میلادی به تصویب رسیده، عبور کشتی‌های چند ملیتی از تنگه‌های منتهی به دریای سیاه، تنها برای کشتی‌های تجاری در زمان صلح و جنگ آزاد بوده و این پیمان ارتباطی به عبور کشتی‌های نظامی ندارد.

 

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------