جاستین ترودو از اتهام فساد تبرئه شد



جاستین ترودو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
نخست وزیر جوان کانادا در حالی از اتهام فساد مالی و نقض قانون تضاد منافع تبرئه شده که وزیر سابق اقصاد و دارایی این کشور از این اتهام مربوطه به خیریه WE تبرئه نشد.

به گزارش ایسنا به نقل از شبکه خبری CBC، کمیسیونر اخلاق فدرال کانادا جاستین ترودو، نخست وزیر را از اتهام مطرح شده درباره رسوایی خیریه WE مربوط به تابستان گذشته میلادی تبرئه کرد.

 

با این حال "ماریو دیون"، کمیسیونر اخلاق کانادا به این نتیجه رسید که بیل مورنیو، وزیر اقتصاد سابق کابینه ترودو قانون تضاد منافع را نقض کرده وقتی که نتوانست در جلسات کابینه توضیحات لازم را درباره قرارداد مربوط به این خیریه ارائه کند.

 

کمیسیونر اخلاق فدرال کانادا در تحقیقاتش اعلام کرد، نخست وزیر رابطه نزدیکی با برادران کولبرگر ندارد اما وزیر سابق اقتصاد قانون تضاد منافع را نقض کرده است.

 

تصمیم دولت لیبرال کانادا برای اعطای قرارداد ۴۳ میلیون دلاری به این خیریه که برادران کولبرگر مسئول آن هستند تا برنامه ۹۰۰ میلیون دلاری تابستانی دانش آموزان را اجرا کنند، خیلی زود به رسوایی بزرگی برای دولت تبدیل شد، چون گزارش شد که ترودو و خانواده وزیر سابق اقتصاد روابطی با این خیریه دارند.

 

بر اساس گزارش‌های رسانه‌ای مشخص شد که به مارگارت و الکساندر، مادر و برادر نخست وزیر، بیش از ۳۰۰ هزار دلار توسط WE و نهادهای آن برای مشارکت در سخنرانی‌ها طی چهار سال گذشته پرداخت شده است.

 

دیون گفت: همچنین اگرچه ارتباط بین خویشاوندان ترودو و این خیریه نشان دهنده تضاد منافع است اما این مساله برای آنکه نخست وزیر قانون را نقض کرده باشد، کافی نیست.

 

ترودو نیز در قدردانی از تلاش‌های کمیسیونر اخلاق فدرال گفت: پس از بررسی‌های کامل، کمیسیونر متوجه شد که نقض قانون صورت نگرفته است. این تایید کننده آن چیزی است که من از همان ابتدا می‌گفتم.

 

مورنیو ماه اوت گذشته استعفاء داد هر چند ارتباط میان استعفاء و این رسوایی را تکذیب کرد.

 

او ماه اوت گذشته و پس از افزایش فشارها برای کناره گیری از وزارت اقتصاد ناچار به استعفاء شد. این فشارها از آن هنگام شدت گرفتند که برملا شد انجمن «وی» بخشی از هزینه‌های شخصی او در خلال دو سفری که به همراه خانواده خود داشته را تقبل کرده است. او در جریان این سفرها به کنیا و اکواودر، به بازدید از برخی برنامه‌های انجمن وی در این کشورها رفته بود.

 

او بعدا ناچار شد چیزی حدود ۳۳ هزار دلار کانادا را به این انجمن بازگرداند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------