بلینکن: حملات هوایی ما به مرز عراق و سوریه ضروری بود/ سخنگوی الکاظمی: بغداد با تبدیل شدن به میدان تسویه حساب‌ها مخالف است



آنتونی بلینکن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر امور خارجه آمریکا درباره حملات هوایی کشورش به مواضع گروه‌های مقاومت عراق اظهارنظر کرد.

به گزارش فارس، «آنتونی بلینکن»، وزیر امور خارجه آمریکا درباره حملات هوایی این کشور در مرز عراق و سوریه اظهارنظر کرد.

 

وزیر امور خارجه آمریکا این حملات را اقدامی «ضروری، مناسب و آگاهانه» توصیف کرده و مدعی شده هدف این حملات کاستن از خطرات تشدید تنش‌ها بوده است.

 

بامداد امروز منابع خبری در عراق و سوریه از حمله هوایی هواپیماهای ناشناس به مواضعی در منطقه بوکمال در مرز سوریه و عراق خبر دادند و دقایقی بعد روشن شد که این حمله به یک پایگاه پشتیبانی و لجستیکی تیپ ۱۴ الحشد الشعبی عراق بوده است.

 

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه‌ای ضمن قبول مسئولیت این حمله اذعان کرد، «جنگنده‌های این کشور یکشنبه‌شب به وقت واشنگتن به دستور «جو بایدن»، رئیس جمهور این کشور، حملات دقیقی را به مناطقی در بوکمال در مرز سوریه و عراق  انجام داده است».

 

بلینکن روز دوشنبه گفت فکر می‌کند این حمله پیامی مهم و قوی به «شبه‌نظامیان تحت حمایت ایران» ارسال می‌کند.

 

***

 

سخنگوی الکاظمی در واکنش به حمله آمریکا به نیروهای حشد شعبی: بغداد با تبدیل شدن به میدان تسویه حساب‌ها مخالف است

ایسنا نوشت: فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق ضمن محکومیت حمله هوایی آمریکا به نیروهای حشد شعبی مستقر در مرزهای این کشور با سوریه، این اقدام را نقض آشکار حاکمیت عراق دانست.

 

به نقل از شبکه خبری المیادین، یحیی رسول، سخنگوی مصطفی الکاظمی، فرماندهی کل نیروهای مسلح عراق امروز (دوشنبه) حمله هوایی آمریکا به یک منطقه واقع در مرزهای این کشور با سوریه را که موجب شهادت چهار تن از نیروهای حشد شعبی عراق شد، محکوم کرده و آن را بر اساس تمامی منشورهای بین‌المللی، نقض آشکار و و غیرقابل قبول حاکمیت و امنیت ملی این کشور دانست.

 

رسول با تاکید بر مخالفت بغداد با تبدیل شدن عراق به میدان تسویه حساب‌ها، گفت: عراق بر حق خود برای داشتن حاکمیت و ممانعت از استفاده از آن به عنوان میدانی برای واکنش‌ها و تجاوزها تاکید دارد.

 

سخنگوی فرماندهی کل نیروی مسلح عراق در ادامه برقراری آرامش و دوری از تمامی انواع تنش را خواستار شد و تاکید کرد: عراق برای جلوگیری از تکرار چنین تجاوزهایی، تحقیقات و رایزنی‌های لازم را در سطوح مختلف انجام خواهد داد.

 

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز امروز حمله شامگاه یکشنبه آمریکا علیه نیروهای حشد شعبی را محکوم کرده و آن را نقض حاکمیت عراق دانست.

 

 ***

 

پلوسی: دفع گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران یک اولویت مقدس بود!

ایسنا نوشت: رئیس مجلس نمایندگان آمریکا عملیات هوایی پنتاگون در منطقه مرزی عراق – سوریه را واکنشی "هدفمند و مناسب" به یک تهدید "جدی و خاص" توصیف کرد.

 

بیانیه نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا پس از حملات هوایی ایالات متحده علیه تاسیساتی در منطقه مرزی عراق – سوریه منتشر شد که به ظن آنها مورد استفاده "گروه‌های شبه‌نظامی تحت حمایت ایران" قرار داشت.

 

در بیانیه پلوسی آمده است: حملات هوایی که وزارت دفاع آمریکا علیه تاسیسات عملیاتی و انبار تسلیحات در منطقه مرزی عراق – سوریه انجام داد، به نظر می‌رسد یک "واکنش هدفمند و مناسب به یک تهدید جدی و خاص" بود.

 

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا گفت: "حفاظت از قهرمانان نظامی که از آزادی‌های ما دفاع می‌کنند، یک اولویت مقدس است. شبه نظامیان تحت حمایت ایران از این امکانات برای حملات تهدیدکننده علیه نیروهای آمریکایی و همچنین متحدانمان استفاده می‌کردند."

 

پلوسی گفت: طبق قانون اختیارات جنگی، کنگره مشتاق به دریافت و بررسی اطلاعیه رسمی درباره این عملیات و همچنین دریافت جزئیات بیشتر از دولت است.

 

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد، نیروهای هوایی این کشور به دستور جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا مواضع حشد شعبی را در دو نقطه یکی در خاک سوریه و دیگری در خاک عراق بمباران کرده است.

 


کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------