آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

روسیه: طالبان قول داده به مرزهای همسایگان تعرض نکند



طالبان در روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد طالبان قول داده به مرزهای همسایه‌های این کشور در آسیای مرکزی تعرض نکند.

به گزارش فارس، وزارت خارجه روسیه اعلام کرد طالبان در گفت‌وگوهای مسکو قول داده به مرزهای افغانستان با همسایه‌‌های این کشور در آسیای مرکزی احترام بگذرد. 

 

وزارت خارجه روسیه در این بیانیه اعلام کرد «ضمیر کابلوف»، معاون وزیر خارجه روسیه که نماینده ویژه کرملین در مسائل افغانستان است با هیأتی از دفتر سیاسی طالبان دیدار کرده است. 

 

در این بیانیه آمده است: «طرف روسی درباره تشدید تنش‌ها در مناطق شمالی افغانستان ابراز نگرانی کرد و خواستار آن شد که اجازه ندهد این مسئله به خارج از این کشور تسری پیدا کند.»

 

وزارت خارجه روسیه تأکید کرده است: «طالبان قول داد به مرزهای کشورهای آسیای مرکزی تعرض نکند.»

 

«ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه به مسئولان تاجیکستان قول داد به مسئله تشدید درگیری‌ها در منطقه مرزی این کشور رسیدگی کند. پوتین علاوه بر این با رئیس‌جمهور ازبکستان نیز گفت‌وگو کرد.

 

«ضمیر کابلوف» روز گذشته گفت که طالبان منابع کافی برای تصرف و مهم‌تر از همه نگهداری شهرهای بزرگ و مراکز شهرستان‌ها را ندارد.

 

وی با بیان اینکه هنوز امیدواری برای حل مسالمت آمیز بحران افغانستان وجود دارد، ادامه داد: «طالبان توانایی تغییر بیش از این برای تغییر وضعیت را نداردو به صورت سنتی فعالیت جنگی این گروه در تابستان افزایش و در زمستان کاهش می یابدو هر چند در این اواخر بخش از مناطق شمال را تصرف کرده، اما منابع لازم برای نگهداری شهرهای بزرگ را ندارد.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------