بدافزار اسرائیلی تلفن‌های دختر و همسر سابق حاکم دبی راکنترل می‌کرده/ آیت‌الله سیستانی در لیست اهداف جاسوسی پگاسوس



بدافزار پگاسوس،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
تلفن‌های دختر و یکی از همسران سابق حاکم دوبی در میان شماره‌های هک شده توسط بدافزار پگاسوس بوده است.

به گزارش عصرایران به نقل از بی بی سی، در میان پنجاه هزار شماره تلفن که گزارش شده توسط یک بدافزار ساخت شرکت اسرائیلی هک و کنترل می‌شده، شماره تلفن های شیخه لطیفه، دختر حاکم دوبی و شیخه هیا بنت حسین، همسر سابق شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی هم بوده است.

 

لطیفه یکی از ۲۵ فرزند شیخ محمد بن راشد آل مکتوم حاکم دوبی است و در سال ۲۰۱۸ میلادی سعی کرده بود از دوبی بگریزد. او در ویدئویی که پیش از ترک دوبی ضبط کرد گفته بود زندگی‌اش بسیار محدود شده است.

 

هیا، شاهدخت اردنی که همسر سابق شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دوبی است در سال ۲۰۱۹ از دوبی خارج شد. او می‌گوید که از بیم جانش گریخته است.

 

امارات متحده عربی ادعاهای این دو زن را رد کرده است.

 

***

 

افشاگری گاردین: امارات در هک گوشی‌های انگلیسی با استفاده از پگاسوس نقش دارد

یک نشریه انگلیسی نقش امارات در هک کردن گوشی‌های انگلیسی با استفاده از نرم‌افزار جاسوسی پگاسوس را افشا کرد.

 

به گزارش باشگاه خبرنگاران، روزنامه انگلیسی گاردین در گزارشی افشا کرد امارات در هک کردن گوشی‌های انگلیسی با استفاده از نرم‌افزار جاسوسی متعلق به رژیم صهیونیستی با نام «پگاسوس» نقش داشته است.

 

بنابر اعلام گاردین یکی از اعضای مجلس عیان انگلیس ازجمله ۴۰۰ نفری است که مابین سال‌های ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۹ با استفاده از نرم‌افزار پگاسوس مورد حمله سایبری و جاسوسی قرار گرفته‌اند.

 

این عضو از مجلس اعیان انگلیس در این باره اعلام کرد که اگر صحت این مسئله به اثبات برسد، نشانی بر عدم معتمد بودن و نقض حاکمیت انگلیس محسوب می‌شود.

 

تحلیل داده‌هایی که به‌دست گاردین رسیده است نشان می‌دهد که دولت امارات نقش اصلی را در پشت‌پرده این جاسوسی داشته است و مسئول اصلی انتخاب شماره تلفن‌های افراد مقامات امارات بودند.

 

امارات یکی از ۴۰ کشوری است که از این نرم‌افزار جاسوسی استفاده کرده است. گفته می‌شود دبی، شهری که «شیخ محمد بن راشد آل مکتوم» حاکمیت آن را برعهده دارد، یکی از مشتریان شرکت فروشنده این نرم‌افزار است.

 

گاردین در ادامه گزارش خود آورده است: «تلفن همراه لطیفه، دختر شیخ محمد که سال ۲۰۱۸ در تلاش برای فرار از دبی بود و همچنین تلفن همراه همسر سابق حاکم دبی که سال ۲۰۱۹ از این کشور فرار کرد، نیز ازجمله اهداف این نرم‌افزار جاسوسی بودند.»

 

یکی از وکلای همسر سابق دبی نیز ازجمله افرادی است که هدف حملات این نرم‌افزار قرار گرفت. همچنین گفته می‌شود برخی دیگر از افرادی که هدف این پروژه جاسوسی قرار گرفتند با همسر و دختر حاکم دبی در ارتباط بودند.

 

۱۷ سازمان رسانه‌ای هفته جاری از تحقیقات جهانی درباره استفاده از نرم‌افزار «پگاسوس» متعلق به رژیم صهیونیستی خبر دادند و اعلام کردند این برنامه ازسوی برخی کشور‌ها برای جاسوسی از خبرنگاران، مقامات سیاسی و برخی شرکت‌های بزرگ استفاده شده است.

 

شرکت جاسوسی «NSO» وابسته به رژیم صهیونیستی که مجوز فروش این نرم‌افزار به کشور‌های دیگر را داشت، روز گذشته بیانیه‌ای منتشر و این اخبار را رد کرد و گفت: «چنین اظهاراتی در کل غلط است. محصول ما تنها ازسوی دستگاه‌های اطلاعاتی و اجرای قانون و برای مبارزه با تروریسم استفاده شده است.»

 

 ***

 

آیت‌الله سیستانی در لیست اهداف جاسوسی پگاسوس
ایسنا نوشت: شخصیت‌های سیاسی در موقعیت‌های مختلف از جمله وزراء، نمایندگان، استانداران، افسران، شخصیت‌های امنیتی و شخصیت‌های دینی ازجمله سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و آیت‌الله العظمی علی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان جهان نیز جزو اهداف این جاسوس افزار صهیونیستی بوده‌اند.

 

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است سیاستمداران، رهبران مذهبی و فعالان عراقی در زمره کسانی بودند که توسط جاسوس افزار پگاسوس رژیم صهیونیستی هدف جاسوسی قرار داشتند.

 

رسانه‌های خبری گزارش دادند، برخی از شخصیت‌های سیاسی، نظامی و دینی عراق در فهرست اهداف این جاسوس‌افزار صهیونیستی بوده‌اند.از میان این شخصیت‌ها مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق و علی الاعرجی، از افسران برجسته ارتش عراق، برهم صالح، رئیس جمهور، محمد الحلبوسی، رئیس پارلمان و عادل عبدالمهدی، نخست وزیر سابق عراق است.

 

شخصیت‌های سیاسی در موقعیت‌های مختلف از جمله وزراء، نمایندگان، استانداران، افسران، شخصیت‌های امنیتی و شخصیت‌های دینی ازجمله سید عمار حکیم، رهبر جریان حکمت ملی عراق و آیت‌الله العظمی علی سیستانی، مرجعیت عالی‌قدر شیعیان جهان نیز جزو اهداف این جاسوس افزار صهیونیستی بوده‌اند.

 

کمپانی فناوری NSO که نرم افزار جاسوسی پگاسوس را طراحی کرده؛ می‌تواند از تلفن‌های همراه جاسوسی کند و گزارش شده دولت‌های دستکم ۱۰ کشور خدمات پگاسوس را برای جاسوسی از روزنامه نگاران و اپوزیسیون به خدمت گرفته‌اند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------