آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

نتانیاهو: جان کری «مدل افغانستان» را برای فلسطینی‌ها به من پیشنهاد داده بود



نتانیاهو،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر سابق رژِیم صهیونیستی در پیامی در صفحه فیسبوک خود نوشت، هشت سال پیش وزیر خارجه وقت آمریکا از او دعوت کرد یک سفر مخفی به افغانستان داشته باشد تا روند تشکیل نیروهای امنیتی آن کشور را، که می‌تواند الگویی برای فلسطینی‌ها نیز باشد، از نزدیک مشاهده کند.

به گزارش ایسنا به نقل از ایندیپندنت، نتانیاهو در ادامه این پیام، با بیان این که این دعوتِ جان کری را رد کرده بوده است، مدعی شد: «من در آن زمان حدس زدم که اگر آمریکا افغانستان را ترک کند، همه چیز فرو خواهد پاشید. این چیزی است که متاسفانه این روزها رخ می‌دهد: یک رژیم افراطی افغانستان را گرفته و آن را به یک کشور تروریست که صلح جهانی را به خطر خواهد انداخت، تبدیل خواهد کرد.»

 

نخست وزیر سابق اسرائیل در ادامه مدعی شده است: «اگر ما هم زبانم لال رشته امور وطنمان را به فلسطینی‌ها بدهیم، با نتیجه مشابهی روبه‌رو خواهیم شد. سیاست اشتباه مشابهی را در مورد ایران هم دیدیم. جامعه بین‌المللی یک توافق خطرناک را درست کرد.

 

نتانیاهو در دفاع از سیاست خود در برخورد با برجام، نوشت: ما در نهایت ایالات متحده را مجاب کردیم که از توافق خارج شود و تحریم‌های اقتصادی سنگینی را بر ایران اعمال کند.

 

نخست وزیر سابق اسرائیل با بیان این که «نباید به دیگران اعتماد کنیم تا ما را امن نگه دارند و باید خودمان از خودمان در برابر هر تهدیدی محافظت کنیم»، در انتقاد از دولت فعلی اسرائیل نوشت که نفتالی بنت (نخست وزیر) و یائیر لاپید (وزیر خارجه) دقیقا در جهت عکس حرکت می‌کنند.

 

***

 

لودریان: به رسمیت شناختن طالبان فعلا مورد توجه فرانسه نیست

ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه در مصاحبه ای با کانال فرانسوی "BFMTV"  گفت: من می دانم که آنها ( طالبان) در تلاش برای به رسمیت شناختن بین المللی هستند ، اما اظهار نظر کافی نیست ، باید اقدامات انجام شود.

 

وزیر فرانسوی ادامه داد: "وقتی قدرت را به زور به دست بگیرید ، هیچ مشروعیتی ندارید. ما طالبان را می شناسیم و می دانیم که شما در گذشته چه کرده اید و خشونت های اخیر که برخی از آنها انجام داده اند."

 

وزیر خارجه فرانسه با اشاره به اینکه موضوع به رسمیت شناختن طالبان موضوعی نیست که در حال حاضر به فرانسه مربوط شود ، توضیح داد که منافع دولت بر اساس بازگشت شهروندان فرانسوی است.

 

لودریان توضیح داد که وضعیت در حال حاضر آشفته به نظر می رسد و بر نیاز به هوشیاری برای جلوگیری از تبدیل مجدد این کشور به پناهگاه تروریست ها تاکید کرد.

 

وزیر خارجه فرانسه پیشتر اعلام کرد که 25 فرانسوی و 184 افغانی که در جامعه مدنی کار می کردند و مستحق حفاظت بودند ، پس از عملیات پیچیده ای که یک شبه در کابل انجام شد ، تخلیه شدند و خاطرنشان کرد که این افراد به ابوظبی منتقل شده اند.

 

لودریان گفت که فرانسه همچنین 4 تبعه هلندی ، یک شهروند ایرلندی و دو کنیایی را خارج کرد. لو دریان با اشاره به اینکه به لطف این عملیات ، اکثریت شهروندان فرانسوی و همچنین افغانانی که در داخل سفارت فرانسه در کابل پناه گرفته بودند ، خارج شدند ، توضیح داد که خدمات سفارت به فرودگاه بین المللی کابل منتقل شده است.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------