آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

ترامپ: اگر من رئیس جمهور بودم حادثه حمله به فرودگاه کابل پیش نمی آمد



ترامپ،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
دونالد ترامپ گفت اگر او رییس جمهوری آمریکا بود حادثه حمله علیه شهروندان آمریکایی در فرودگاه کابل روی نمی داد.

به گزارش عصرایران به نقل از روزنامه "نیویورک پست"، رییس جمهوری سابق آمریکا با انتقاد از دولت جو بایدن بابت حمله انتحاری دیروز در مقابل فرودگاه کابل علیه نظامیان آمریکایی که طی آن دستکم 13 نظامی آمریکا کشته شدند، در بیانیه ای گفت:" اگر من رئیس جمهور شما بودم این اتفاق نمی افتاد." 

 

او در یک پیام صوتی 2 دقیقه و 15 ثانیه ای درباره این حادثه که در شبکه "فاکس نیوز" پخش شد، در موضعی متناقض همزمان با دفاع از مذاکرات و توافق آتش بس با طالبان برای خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان که در دولت او (دربهمن ماه 1398) انجام شده بود، از تکیه دولت جو بایدن به طالبان برای تامین امنیت فرودگاه کابل انتقاد کرد و گفت:" طالبان دشمن هستند...من با رهبر طالبان برخورد کردم ... او یک فرد سرسخت است که سالها با ما می جنگد و ما اکنون از آنها برای محافظت از خود استفاده می کنیم! ببینید با حفاظت آنها چه اتفاقی افتاد ، 100 نفر - به گفته آنها ، بیش از 100 نفر - کشته شدند و 13 نفر از نیروهای خارق العاده ما کشته شدند و این تازه آغاز کار است. "

 

او مدعی شد آمریکا ملزم به خروج سریع و اضطراری از افغانستان نبود. او افزود:" ما زمان زیادی داشتیم. آنها (طالبان) قصد حرکت نداشتند. ما آنها را تحت کنترل کامل داشتیم. ما هواپیما داشتیم، نیروی هوایی داشتیم، آنها چیزی نداشتند ... هیچ دلیلی برای تسریع وجود نداشت. من می توانستم 2-3 سال خروج نیروهای آمریکایی را طول بدهم. ما می خواستیم آنها (نیروها) را خارج کنیم اما عجله ای نداشتیم. همه چیز در کنترل ما بود و آنها (طالبان) از حرکت می ترسیدند. "

 

رییس جمهوری پیشین ایالات متحده ادامه داد: "آنها (طالبان) بدون تایید من کاری انجام نمی دادند. هر کاری که آنها انجام دادند بر اساس شرایط بود و بزرگترین شرط ما این بود که آنها مطلقا نمی توانند آمریکایی ها را بکشند و آنها می توانند پس از رفتن ما به جنگ داخلی خود بازگردند، آنها می توانند هر کاری را که می خواهند انجام دهند، اما هرگز نمی توانند آمریکایی ها را بکشند و هرگز نمی توانند به سرزمین ما بیایند، و او (رهبر طالبان ملا برادر) می دانست اگر این کار را بکند چه اتفاقی می افتد. "

 

ترامپ افزود: "بایدن که به قدرت رسید اوضاع فرق کرد و طالبان ضعف آمریکا را دیدند. او (بایدن) هیچ کاری نکرد و سپس طالبان سریعا شروع به تصرف و کنترل همه مناطق افغانستان کرد و ما فرار کردیم. با این کار ما فقط تصویر کشور بزرگ خود و رزمندگان شجاع خود را از بین برده ایم. سربازان ما عالی هستند اما یک رهبر مقتدر می خواهند که بایدن چنین رهبری نیست و دنیا هم این نقطه ضعف را می داند."

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------