نخست‌وزیر ژاپن استعفا داد



نخست‌وزیر ژاپن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
خبرگزاری رویترز امروز (جمعه) خبر داد که نخست‌وزیر ژاپن از نامزدی در انتخابات حزبی آتی کنار می‌کشد و زمینه را برای انتخاب یک نخست‌وزیر جدید فراهم می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، پس از آنکه آبه شینزو سلف نخست‌وزیر پیشین ژاپن در سپتامبر سال گذشته به دلیل بیماری از نخست‌وزیری استعفا کرد، سوگا یوشیهیده بر سر کار آمد و خود را سیاستمداری توانمند برای پیشبرد اصلاحات و برخورد با کاغذبازی‌های اداری نشان داد.

 

سوگا که در آغاز با اقبال عمومی ۷۴ درصدی مواجه بود، اکنون میزان محبوبیتش به کمتر از ۳۰ درصد سقوط کرده و ژاپن نیز با بدترین موج کرونا در آستانه انتخابات سراسری امسال دست و پنجه نرم می‌کند.

 

در پی اعلام خبر کناره‌گیری سوگا، ارزش ین ژاپن ۲ درصد افزایش یافت. مقام‌های حزب حاکم لیبرال دموکرات گفتند که سوگا دوره ریاست خود بر این حزب را به پایان خواهد رساند و این بدان معنا خواهد بود که تا ۲۹ سپتامبر (۷ مهر) که جانشینش در انتخابات حزبی تعیین شود، بر سر کار خواهد بود.

 

با توجه به آنکه حزب لیبرال دموکرات سوگا در مجلس سفلی ژاپن حائز اکثریت است، پیروز رقابت‌های درون حزبی به طور قطع نخست‌وزیر این کشور خواهد شد. انتخابات سراسری ژاپن نیز ۱۷ اکتبر (۲۵ مهر) برگزار می‌شود.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------