قطعنامه پارلمان اروپا درباره افغانستان با حذف بخش پیشنهادی درباره احمد مسعود تصویب شد



پارلمان اروپا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
با وجود اینکه ۲۰ نماینده پارلمان اتحادیه اروپا در پیش نویس قطعنامه خود خواستار دعوت از احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت ملی افغانستان شده بودند اما در قطعنامه نهایی این بخش حذف شد، با این حال دفتر ریاست هیات پارلمان اروپا در روابط با افغانستان به یورونیوز گفت که احمد مسعود به این هیات دعوت می‌شود.

به گزارش ایسنا، دفتر پتراس اوشتراویچوس، نماینده اهل لیتوانی پارلمان اروپا که ریاست هیات روابط با افغانستان را نیز برعهده دارد به یورونیوز گفت که قطعنامه مصوب متنی درباره احمد مسعود ندارد. این در حالی است که در پیش‌نویس قطعنامه که به امضای ۲۰ نفر از اعضای پارلمان از جمله اوشتراویچوس رسیده بود، از اتحادیه اروپا خواسته شده بود تا احمد مسعود را به جلسه‌ای در شورا و پارلمان اروپا دعوت کنند.

 

دفتر اوشتراویچوس تصریح کرد که نخستین دعوت از مسعود به پارلمان اروپا از طرف هیات این پارلمان برای روابط افغانستان انجام می‌شود و او برای شرکت در جلسه هیات دعوت می‌شود.

 

دفتر این نماینده پارلمان اروپا تاکید کرد که دلیل این دعوت شنیدن نظر وی درباره وضعیت افغانستان است. وی احمد مسعود را بخش مهمی از سیاست افغانستان توصیف کرد.

 

پارلمان اروپا روز پنجشنبه قطعنامه‌ای را با ۵۳۶ رای موافق، ۹۶ رای مخالف و ۵۰ رای ممتنع به تصویب رساند که از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو می‌خواهد تا برای سهولت در خارج کردن شهروندان اتحادیه اروپا و افغان‌های در معرض خطر به ویژه از طریق ایجاد کریدور ایمن همکاری کنند.

 

در بند ۲۰ پیش‌نویس قطعنامه پیشنهادی اعضای پارلمان اروپا از کمیسیون و بخش سیاست خارجی این نهاد خواسته بودند که وضعیت دره پنجشیر افغانستان پیگیری کنند. با این حال در قطعنامه نهایی نیز این بند حذف شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------