آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

دبیرکل ناتو : اوکراین به زودی سامانه های ضدهوایی بیشتری دریافت می‌کند

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز جمعه اعلام کرد که وزرای دفاع این ائتلاف بر سر ارسال سامانه‌های ضدهوایی بیشتر به اوکراین به توافق رسیده‌اند.…

رهبر استقلال‌طلبان کاتالونیا دستگیر شد



رهبر استقلال‌طلبان کاتالونیا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رهبر تبعیدی استقلال‌طلبان کاتالونیا پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در جزیره «ساردینیا» دستگیر شد.

به گزارش مهر به نقل از اسپوتنیک، «کارلِس پوجدمون»، رهبر تبعیدی استقلال‌طلبان کاتالونیا در جزیره «ساردینیا» دستگیر شد.

 

دستگیری پوجدمون کمتر یک هفته پس از آغاز گفتگوهای دولت مرکزی اسپانیا و دولت جدایی‌طلب کاتالونیا برای حل و فصل مناقشات جدایی‌طلبانه صورت می‌گیرد.

 

چند ماه پیش از این، پارلمان اروپا مصونیت پارلمانی کارلس پوجدمون، رئیس سابق دولت محلی کاتالونیا و دو وزیر سابق کابینه وی را لغو کرده بود.

 

دادگستری اسپانیا این سه نماینده پارلمان اروپا را به دلیل برپایی و سازمان‌دهی یک همه‌پرسی «غیرقانونی» با موضوع استقلال این منطقه خودمختار در سال ۲۰۱۷ و به اتهام سو استفاده از اموال دولتی و تحریک به اغتشاش تحت پیگرد کیفری قرار داده است. با این حال و به دلیل اقامت متهمان در بلژیک و خودداری بروکسل از استرداد آن‌ها، رسیدگی به این پرونده تاکنون میسر نشده بود.

 

لغو مصونیت کارلوس پوجدمون و وزرای سابق وی توانست مسیر را برای استرداد آنها به اسپانیا هموار کند. در رأی گیری پارلمان اروپا ۴۰۰ نماینده با لغو مصونیت آنها موافقت کردند. در مقابل ۲۴۸ نماینده پارلمان اروپا با لغو مصونیت آنها مخالفت کردند و ۴۵ نفر نیز رأی ممتنع دادند.

 

کارلوس پوجدمون در ماه اکتبر سال ۲۰۱۷ پس از برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا که دولت مرکزی اسپانیا آن را «غیرقانونی» خوانده بود به بلژیک گریخت. او در سال ۲۰۱۹ به همراه تونی کومین و کلارا پونساتی به عنوان نماینده پارلمان اروپا انتخاب شد. وکلای مدافع کارلوس پوجدمون در نظر دارند تا لغو مصونیت او را در دیوان دادگستری اروپا به چالش بکشند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------