روسیه: هرگونه تهدید آمریکا را در دریای سیاه با قدرت دفع می‌کنیم



تهدیدات آمریکا علیه روسیه،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزیر خارجه روسیه با اعلام آمادگی نیروهای مسلح این کشور در دفع تهدیدات آمریکا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

به گزارش فارس، وزیر امور خارجه روسیه روز یکشنبه در حاشیه اجلاس سران گروه 20 در شهر «رم» در ایتالیا گفت، نمایش پرچم نیروی دریایی آمریکا در دریای سیاه به ثبات جهانی نمی‌افزاید.

 

به گزارش خبرگزاری «تاس» «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه در مورد اطلاع مسکو از این تحرکات گفت: «این موضوع مربوط به اطلاع رسانی قبلی نیست، این مربوط به رعایت هنجارهای حقوق بین‌الملل برای ورود کشتی‌های کشورهای غیرساحلی به دریای سیاه است. این مسائل توسط "کنوانسیون مونترو" تنظیم شده است، که بر اساس آن کشورهای دارای پرچم یک کشتی جنگی خاص باید به مقام‌های ترکیه اطلاع دهند. تا آنجا که من می‌دانم، این قوانین رعایت می‌شود. دستکم ما این قوانین را به دقت زیر نظر داریم  و باید رعایت شود.»

 

وزیر خارجه روسیه گفت که به طور کلی، نمایش پرچم نیروی دریایی ایالات متحده در دریای سیاه تنها مورد نیست. ایالات متحده در چندین نوبت مستقیماً اعلام کرد که نیاز به ورود کشتی‌های جنگی این کشور به این آب‌ها به دلیل وظایف بازدارندگی روسیه و جلوگیری از ایجاد خطرات ادعایی از سوی روسیه در دریای سیاه برای متحدان آمریکا بوده است.

 

لاوروف گفت: «آمریکایی‌ها فعالانه در تلاش هستند تا کشورهای ساحلی دریای سیاه را که عضو ناتو هستند به سمت دنبال کردن چنین سیاست کاملاً تقابلی سوق دهند و در مورد ایجاد پایگاه‌های دریایی جدید در سواحل دریای سیاه رومانی یا بلغارستان صحبت می‌کنند.»

 

دیپلمات ارشد روسیه تاکید کرد: «من فکر نمی‌کنم که چنین اقدام‌هایی روابط حسن همجواری در منطقه دریای سیاه را برآورده کند».

 

لاوروف گفت: «روسیه آماده دفع هرگونه تهدیدی است و می‌تواند قاطعانه امنیت خود را در دریای سیاه تضمین کند. ما برای هر تهدیدی آماده هستیم، اما ما همیشه به جای پروژه‌های مبتنی بر تقابل، از ترویج پروژه‌های همکاری حمایت می‌کنیم.»

 

این دیپلمات ارشد روس گفت: «ما طرفدار همکاری هستیم ومبنایی برای روابط بین دولت‌ها در منطقه تا تشدید تنش هستیم.»

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

    سایر خبرهای داغ

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------