آخرین اخبار بین الملل

اخبار،اخبار جدید،اخبار روز

پولیتیکو: آمریکا درحال برگزاری مذاکرات مقدماتی برای برقراری ثبات در غزه پسا جنگ است

نشریه پولیتیکو به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که دولت بایدن مذاکرات مقدماتی را جهت بررسی گزینه‌های موجود برای برقراری ثبات در غزه پس…

بایدن: آمریکا به روسیه حمله یک‌جانبه نخواهد کرد



جو بایدن،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
رئیس جمهور آمریکا ضمن اعلام برگزاری نشستی در آینده با حضور روسیه و اعضای ناتو گفت، کشورش حمله نظامی یک‌جانبه‌ای به روسیه نخواهد کرد.

به گزارش فارس، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا شامگاه چهارشنبه اعلام کرد نشستی را با حضور روسیه و اعضای پیمان آتلانتیک شمالی برگزار خواهد کرد و به‌صورت یک‌جانبه به این کشور حمله‌ نظامی نخواهد کرد.

 

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بایدن یک روز پس از تماس ویدئویی با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه اعلام کرد، نشستی با حضور روسیه و اعضای ناتو انجام خواهد شد تا به نگرانی‌های مسکو رسیدگی شود.

 

رئیس جمهور آمریکا افزود، کشورش به‌صورت یک‌جانبه از نیروی نظامی علیه روسیه استفاده نخواهد کرد و استقرار نیروهای آمریکایی به‌عنوان فشار برای رسیدن به راه‌‌حلی برای درگیری‌های روسیه و اوکراین استفاده نمی‌کند.

 

او در پاسخ به سوال یک خبرنگار درباره اعزام نیروی نظامی به اوکراین گفت: «این گزینه روی میز نیست. ما ما به متحدان خود در ناتو در صورت مورد حمله قرار گرفتن، تعهد اخلاقی و حقوقی داریم و این یک تعهد مقدس است اما این تعهد به اوکراین تعمیم پیدا نمی‌کند».

 

رئیس دولت آمریکا گفت، چنین اقدامی «به این بستگی دارد که سایر کشورهای عضو ناتو بخواهند چه کاری انجام دهند».

 

او مدعی شد در صورت حمله روسیه به اوکراین «احتمالاً از ما خواسته شود که حضور خود را در کشورهای ناتو تقویت کنیم تا  به‌طور اخص به بخش شرقی [این اتحاد] تضمین داده شود. علاوه بر این، به‌طور شفاف اعلام کرده‌ام که ما قابلیت‌های دفاعی را برای اوکراینی‌ها فراهم می‌کنیم».

 

بایدن همچنین درباره تماس تصویری با پوتین مدعی شد به او هشدار داده که اگر «روسیه به اوکراین حمله کند»، با تحریم‌هایی بی‌سابقه مواجه خواهد شد.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------