طالبان پخش موسیقی و سوار کردن زنان بی‌حجاب را ممنوع کرد



طالبان،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
طالبان پخش موسیقی در داخل خودروها و همچنین سوار کردن زنان بی‌حجاب را ممنوع اعلام کرد.

به گزارش ایسنا، خبرگزاری کابل در صفحه توییتر خود نوشت: «وزارت امر به معروف و نهی از منکر در کابل به رانندگان توصیه کتبی کرده که از پخش موسیقی خودداری کنند و زنان بی‌حجاب را سوار نکنند».

 

طالبان در بیانیه‌ای که در رسانه‌های محلی منتشر شده است، اعلام کرد که «مسؤولان وزارت ارشاد اسلامی در دیدار با نمایندگان آرایشگاه‌های مردانه شهر لشکرگاه مرکز استان هلمند کشور افغانستان توصیه کرده‌اند که از حالت دادن به موها و تراشیدن ریش‌ها خودداری کنند».

 

پیشتر روزنامه اطلاعات افغانستان گزارش داده بود که طالبان وزارت امور زنان در افغانستان را لغو کرده و «وزارت امر به معروف و نهی از منکر» را جایگزین کرده است.

 

«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان پیش از این اعلام کرده بود که زنان محجبه در افغانستان قادر به تحصیل و کار خواهند بود و اظهارات آمریکا مبنی بر اینکه زنان بی‌حجاب باید اجازه تحصیل داشته باشند، تلاشی برای تغییر فرهنگ این کشور است.

 

شاهین به «فاکس نیوز» گفت: «حقوق زنان رعایت خواهد شد و آنها هیچ مشکلی برای تحصیل و کار نخواهند داشت؛ اما ما [افغانستان و ایالات متحده] نباید تلاش کنیم تا فرهنگ دیگری را تغییر دهیم. اظهارات شما مبنی بر اینکه زنان بی‌حجاب باید امکان تحصیل داشته باشند، تلاشی برای تغییر فرهنگ است».

 

از سوی دیگر هزاران افغان صبح امروز در قندهار برای باریدن باران دعا کردند و هبت الله آخوندزاده رهبر طالبان پس از نماز پیامی را برای مردم افغانستان فرستاد.

 

یکی از شرکت کنندگان در این نماز که از ذکر نام خود خودداری کرد، به اسپوتنیک گفت: «پیام ملا هبت الله بر لزوم پرهیز از اختلاف بین علما تأکید داشت».

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------