روسیه : به اوکراین حمله نظامی نمی‌کنیم



سرگئی ریابکوف،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه با تاکید بر این‌که مسکو به اوکراین حمله نظامی نمی کند، اعلام کرد که وضعیت امنیت اروپا به دلیل اقدامات و سیاست های آمریکا و پیمان آتلانتیک شمالی " ناتو " بحرانی شده است.

به گزارش ایرنا، ریابکوف روز چهارشنبه در نشست باشگاه سیاسی والدای روسیه در مسکو در مورد وضعیت امنیتی بحرانی اروپا اظهار کرد : این وضعیت با اقدامات آمریکا و ناتو بوجود امده است که از مساله اوکراین به عنوان ابزار فشار بر روسیه استفاده می کنند.  

 

 وی در همین حال خاطرنشان کرد که جنگ و مناقشه مسلحانه تمام عیار در اروپا رخ نخواهد داد و در زمان حاضر امکان آغاز جنگ وجود ندارد.  

 

معاون وزیر خارجه روسیه گفت که مسکو قصد انجام اقدامات خصمانه علیه کشورهای دیگر را ندارد و به اوکراین تهاجم نظامی نمی کند.  

 

ریابکوف همچنین از آمریکا خواست تا از ارسال تسلیحات به اوکراین خودداری کند.

 

وی افزود: ما تنها رزمایش های نظامی برگزار می کنیم و نقل و انتقالات ارتش ما در قلمرو کشور روسیه انجام می گیرد.  

 

ریابکوف در ادامه سخنان خود خاطرنشان کرد که ایالات متحده آمریکا و پیمان ناتو در مورد روسیه ایرادها و ادعاهای غیرموجه مطرح می کنند که برای مسکو غیرقابل قبول است.

 

مقام روس در بخش دیگری از سخنان خود گفت که روسیه از آمریکا خواسته است تا متعهد شود به عضویت اوکراین در سازمان ناتو رای مثبت ندهد.

 

به گفته ریابکوف مسکو نیاز به تضمین های حقوقی آمریکا و ناتو برای عدم عضویت گرجستان و اوکراین در ناتو دارد و مسکو قصد ندارد بی نهایت منتظر این تضمین ها بماند.  

 

وی تصریح کرد: روسیه با تحریم های یکجانبه غرب و امریکا سیاست های خود را تغییر نخواهد داد.  

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------