آمریکا 4 فرد مرتبط با روسیه را در اوکراین تحریم کرد



وزارت خزانه داری آمریکا،اخبار بین الملل،خبرهای بین الملل
وزارت خزانه داری آمریکا روز پنجشنبه به وقت محلی همزمان با افزایش تنش ها میان واشنگتن و مسکو بر سر اوکراین، چهار فرد اوکراینی مرتبط با روسیه را تحریم کرد.

به گزارش ایرنا، دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا با ادعای مقابله با "فعالیت های مخرب خارجی روسیه" اعلام کرد که چهار فرد از جمله کوزاک تاراس رومانوویچ، اولینیک ولودیمیر میکولاویچ، سیوکوویچ ولادیمیر لئونیدوویچ و ولوشین اوله را در فرهست تحریم ها قرار داده است.

 

به گفته دفتر کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا، این چهار فرد دارای هویتی اوکراینی هستند.

 

آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا نیز گفت که ایالات متحده آمریکا چهار فرد مرتبط با فعالیت های تحت نفوذ روسیه را برای بی ثبات کردن اوکراین، تحریم کرد.

 

این مقام دولت بایدن مدعی شد با متحدان و شرکای خود، در صورتی که روسیه اقدام نظامی بی ‌دلیل بیشتری علیه اوکراین انجام دهد، آماده تحمیل هزینه‌های اقتصادی شدید هستیم.

 

پیش از این، روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی اعلام کرد، در حالی که آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا برای دیدار با رهبران اوکراین و همتای روس خود به اروپا رفته ، واشنگتن در حال آماده سازی تحریم های مالی علیه حامیان روسیه در اوکراین است.

 

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی نوشت: این بخشی از نمایش دیپلماسی و فشار است که واشنگتن امیدوار است با تکیه به آنها روسیه را از حمله به همسایه اش منصرف کند.

 

مقامات آمریکایی مدعی شدند که با افزایش فشار بر روی آمریکا و متحدان اروپایی آن برای اتخاذ سریع اقدامات جهت جلوگیری از تشدید تنش از سوی روسیه، اقدام علیه اشخاص حامی مسکو در اوکراین به جای دولت روسیه نشان دهنده علاقه دولت آمریکا به استفاده از همه گزینه های دیپلماتیک است. آمریکا و متحدانش پس از عدم موفقیت چهار دور مذاکرات در هفته گذشته در کاهش شکاف بین مسکو و کشورهای غربی، امیدوارند به یک پیشرفت دیپلماتیک دست یابند.

 

تحریم‌های درنظر گرفته شده دارایی‌های حداقل چهار نفر را که در راستای منافع روسیه فعالیت می‌کنند، مسدود می‌کنند.

 

سفر بلینکن به اوکراین جدیدترین سفر مقامات آمریکایی به این کشور است. روز دوشنبه هیاتی از سناتورهای آمریکایی به اوکراین سفر و با ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری این کشور دیدار و گفت و گو کردند.

 

ویلیام برنز رییس سازمان جاسوسی و اطلاعاتی آمریکا (سیا) نیز هفته گذشته به اوکراین سفر و با رئیس جمهوری این کشور دیدار کرد.

 

منطقه دونباس با ساکنان روس تبار در شرق اوکراین واقع شده است و از سال ۲۰۱۴ میلادی روس‌های این منطقه دو جمهوری خودخوانده دونتسک و لوگانسک تاسیس کرده و دولت‌های محلی مستقل از دولت اوکراین تشکیل داده‌اند.

 

روسیه بارها خواستار مذاکره دولت اوکراین با نمایندگان این دو منطقه برای دستیابی به توافق و حل و فصل اختلافات شده است اما کی یف مسکو را به حمایت و تشویق جدایی طلبان متهم و مذاکره با نمایندگان این مناطق را رد می‌کند.

 

 

کالا ها و خدمات منتخب

    تازه ترین خبرها(روزنامه، سیاست و جامعه، حوادث، اقتصادی، ورزشی، دانشگاه و...)

      ----------------        سیــاست و اقتصــاد با بیتوتــــه      ------------------

      ----------------        همچنین در بیتوته بخوانید       -----------------------